ETKİNLİK
Kazanım
Ve Göstergeler
1)
Bilişsel Gelişim Kazanım Ve Göstergeleri
K6
Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir.
· G13
Eş nesne/varlıkları gösterir.
K8
Nesne ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
· G6
Nesne/varlıkların sesini ayırt eder, karşılaştırır.
2)
Dil Gelişimi Ve Kazanımı Göstergeleri
K1
Sesleri ayırt eder.
· G1
Sesin geldiği yönü söyler.
· G2
Sesin kaynağının ne olduğunu söyler.
K4
Konuşurken dilbilgisi yapılarını kullanır.
· G1
Cümle kurarken isim kullanır.
· G7
Cümle kurarken zamir kullanır.
K7
Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.
· G1
Sözel yönergeleri yerine getirir.
3)
Motor Gelişim Ve Göstergeleri
K1
Yer değiştirme hareketleri yapar.
· G2
Yönergeler doğrultusunda yürür.
4)
Sosyal- Duygusal Gelişim Kazanım Ve Göstergeleri
K10
Sorumluluklarını yerine getirir.
· G2
Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir.
Amaç 6- Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
Kazanım
9- Etkinliklerin süresine ilişkin yönergeye uyar.
Kazanım
10- Grup etkinliklerinin kurallarına uyar
ISINMA
ÇALIŞMASI
Etkinlik
Adı: Kimin Konuştuğunu Tahmin Etme
Yaş
Grubu: 5-9
Grup
Büyüklüğü: Tüm Sınıf
Gerekenler:
Özel
bir materyal gerekmez.
Etkinlik
Süreci: Sınıfa hep bir arada yerde oturmalarını söyleyin.
Bir kişiyi seçip, onu sınıfın en uzak köşesine gönderin. Ve gözlerini
kapatmasını isteyin. Diğer çocuklardan bir tanesine yavaşça işaret edin ve o
çocuk gözü kapalı çocuğa ismiyle hitap etsin. Örneğin ‘’Günaydın Meral’’
diye.Gözü kapalı çocuğu tekrar grubun içine çağırın ve onunla hangi arkadaşının
konuştuğunu tahmin etmesini isteyin. Sonra da konuşan çocuğun uzaklaşıp,
gözlerini kapamasını söyleyin ve bu şekilde devam edin.
ESAS
ÇALIŞMA
Etkinlik
Adı: Meyve Salatası
Yaş
Grubu: 5-9
Etkinlik
Süreci: Çocuklar daire biçiminde dizilmiş sandalyelerde
otururlar. Öğretmen dairenin ortasında bir sandalyede oturur. Çocukların her
birine bir meyve rolü verilir( sırasıyla elma , portakal, armut ,elma,
portakal, armut gibi). Öğretmen meyve isimlerinden birini söyleyince(örneğin
elma deyince) o roldeki çocuklar (elmalar) oturdukları sandalyelerden kalkarak
birilerinin boş olan sandalyelerine koşup otururlar. Öğretmen bazen ‘’elma’’
der, bazen portakal. Ara sırada ‘’meyve salatası’’ der ve herkesin
sandalyelerinden kalkarak boş bulduğu sandalyeye koşup oturur. Bu sırada kendi
sandalyesine gelip oturmak kural dışıdır. Ayakta kalan çocuk ortaya geçip
öğretmeninin yaptığı gibi yönerge vermeye başlar ve oyun böylece devam eder.
RAHATLAMA
ÇALIŞMASI
Etkinlik
Adı:
Minik Kanarya
Malzeme:
yok
Süreç:
Büyük grup çalışması
Öğretmen yönerge verir:
‘’Güneşli, ılık bir bahar günü, kırlık bir yerde
çimlerin üzerinde gözlerin kapalı sırtüstü
yatıyorsun… Minicik bir kanarya kuşu, uçarak geldi ve alnına kondu.
Sakın kıpırdama , kaçmasın Alnından burnuna gelip kondu… Kıpırdama yoksa kaçar
… Minik kuş şimdi çenende Öylece duruyor… Minicik ayakları ile çenenin
üzerinde… Minik kuş şimdi göğsünün üzerine geldi… Yavaşça oturdu… Yumuşacık
tüylerini göğsünün üzerinde hisset… Sıcacık, yumuşacık tüyleri var… Sonra bir
elinin üzerine kondu… Şimdi karnının üzerinde… Tek ayağını kaldırdı ve öteki
ayağı üzerinde öylece duruyor… Minik kuş bacağına geldi… Şimdide ayağının ucuna
kondu… Ayağının ucunda tüylerini kabarttı, boynunu ileriye doğru uzattı… Minik
kuş uçtu, gitti… Birden ona kadar sayacağım on dediğimde gözlerinizi
açabilirsiniz.’’
TARTIŞMA
DÜZEYLERİ
Zihinde
canlandırma: Çocuklara biraz önce oynanan oyunları
zihinlerinde canlandırmaları söylenir.
Tanımsal
düzey: Oyun sırasında hangi meyveler vardı?
Duygusal
düzey:Hangi meyveleri seversiniz? Hangi meyveleri
sevmezsiniz?
Bilişsel
düzey: Meyveleri vücudumuza yararları nelerdir?
Yaşantısal
düzey:Bu meyvelerden hangilerini yediniz?
Geliştirme
düzeyi: Oyun sırasında adı geçmeyen diğer meyveler
nelerdir?
Destekleyici/tamamlayıcı
etkinlikler:Soru cevap yöntemiyle tartışıldıktan
sonra, öğrenciler diğer bazı öğretim etkinlikleri ile ilgili çalışmaya
yönlendirilir. Örneğin; resim, heykel, kolaj şarkı, kompozisyon, şiir ve
çalışma sayfası hazırlama gibi.
ETKİNLİK
Kazanım
Ve Göstergeler
1)
Bilişsel Gelişim Kazanım Ve Göstergeleri
K5
Nesne ya da varlıkları gözlemler.
· G1
Nesne/varlığın adını söyler.
· G4
Nesne/varlığın büyüklüğünü söyler.
· G6
Nesne/varlığın dokusunu söyler.
· G12
Nesne/varlığın kullanım amaçlarını söyler.
· G12
Nesne/varlığın kullanım amaçlarını söyler.
K2
Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur
· G3
Gerçek durumu inceler.
· G4
Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.
K3
Algıladıklarını hatırlar.
· G1
Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
· G2
Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.
K10
Mekânda konumla ilgili yönergeleri uygular.
· G1
Nesnenin mekândaki konumunu söyler.
· G2
Yönergeye uygun olarak nesneyi doğru yere yerleştirir.
2)Dil
Gelişimi Kazanım Ve Göstergeleri
K7
Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.
· G1
Sözel yönergeleri yerine getirir.
3)Motor
Gelişim Kazanım Ve Göstergeleri
K1
Yer değiştirme hareketleri yapar.
· G2
Yönergeler doğrultusunda yürür.
K4
Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
· G7
Nesneleri çıkarır.
4)Sosyal-
Duygusal Gelişim Kazanım Ve Göstergeleri
K15
Kendine güvenir.
· G4
Gerektiğinde liderliği üstlenir.
ISINMA
ÇALIŞMASI
Etkinliğin
adı: Körebe
Yaş
Grubu: 5-14
Grup
Büyüklüğü: Çiftler
Gerekenler:
Açık
bir alan
Etkinlik
Süreci: Çocuklardan biri gözlerini sıkıca kapatırken,
diğeri de onun odanın etrafında, diğer çocukların arasından geçirerek
dolaştırsın. Rehber olan çocuk, eşinin mobilyalara ya da diğer kişilere
çarpmasını önleyerek eşinin güvende olmasını sağlamalıdır. Daha sonra
çiftlerden yer değiştirmelerini isteyin, böylece her çocuğa körebe ve rehber olma
sırası gelecektir. Çocuklar odanın içinde birbirini yönlendirirken, herkesin eş
değiştirmesini isteyin, ama körebe olanlar gözlerini açmasınlar.
ESAS
ÇALIŞMA
Etkinliğin
Adı: Hangisi Kayıp
Malzeme:
10
tane kadar farklı nesne
Süreç:Büyük
grup çalışması
Yaş
Grubu: 5-9
Etkinlik
Süreci: Tüm grup daire biçiminde oturur. On tane farklı
nesne ortaya konur. Çocuklar dikkatle bu nesnelere bakarlar. Üç çocuk, diğer
çocukların gözleri kapalı iken yada sırtları ortaya dönükken, ortadan bir nesne
alırlar ve arkalarında saklarlar. Gözlerini açan ya da yüzlerini ortaya dönen
çocuklar, ortadaki nesnelerden hangilerinin kayıp olduğunu tahmin etmeye
çalışırlar. Bir sonraki ve daha zor olan aşamada, sadece hangi nesnenin
kaybolduğu değil, o nesnenin, diğer nesneler arasındaki konumu da tahmin
edilmeye çalışılır.
RAHATLAMA
ÇALIŞMASI
Rodrigo’nun “Concierto de Aranjuez” isimli eserinin
eşliğinde grup yere oturur. Kar tanelerinin nasıl yavaş yavaş aşağıya düştüğünü
sorup, müzik eşliğinde lider şu komutları verir. Şimdi çok yükseklerdesiniz
yavaş yavaş aşağı düşmeye başladınız.Rüzgar sizi bir o yana bir bu yana
götürüyor. Yeryüzüne, çok yakın bir yere düştünüz. Yerleri bembeyaz yaptınız.
Artık çocuklar sizinle oynayabilirler. Kardan adam yapabilirsiniz. Aynı müzik
eşliğinde; lider gruba “Şimdi kum saatinin içindeki kumlarsınız. Komut verince
kum saatini çevireceğim, önce ayaklarınız ağırlaşacak yavaş yavaş aşağı
çekiliyorsunuz. En son başınız düşüyor, şimdi tamamen döküldünüz.” Diye
açıklama yapar. Lider, dökülürken neler hissettiniz diye sorar. Yere uzanan gruba lider açıklamada bulunur.
“Yaz gelmiş, deniz kenarında kumda yatıyorsunuz. Dalgaların ve martıların
sesini duyuyorsunuz, dalgalar önce ayak parmaklarınıza, ayaklarınıza,
bacaklarınıza geliyor. Sonra geri çekiliyor. Tekrar gelip bu sefer kollarınıza
çıkıyor. Denizin kenarında olmak ve denizin sesini duymak ne güzel.”
Gruba neler hissettikleri sorulur.
TARTIŞMA
DÜZEYLERİ
Zihinde
Canlandırma:Çocuklara biraz önce oynanan oyunları
zihinlerinde canlandırmaları söylenir.
Tanımsal
düzey:Oynadığımız etkinlikte neler oldu anlatır mısınız?
Etkinlikte hangi nesneleri kullandık?
Duygusal
düzey:Bilmediğin nesnelere dokunurken korktun mu?
Bilişsel
Düzey: Etkinlikte kullandığımız nesneler ne işe yarar?
Yaşantısal
Düzey:Sizin için değerli olan bir eşyanız kayboldu mu?
Eğer kaybolduysa ne yaptınız?
Geliştirme
düzeyi:Oynadığımız oyun başka bir biçimde nasıl
sonlanabilir?
ETKİNLİK
Kazanım
Ve Göstergeler
1)
Bilişsel Gelişim Kazanım Ve Göstergeleri
K18
Zamanla ilgili kavramları açıklar.
· G1
Olayları oluş zamanına göre sıralar.
2)Dil
Gelişimi Kazanım Ve Göstergeleri
K3
Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar.
· G1
Düz cümle kurar.
· K5
Dili iletişim amacıyla kullanır.
· G1
Konuşma sırasında göz teması kurar.
· G2
Jest ve mimikleri anlar.
· G3
Konuşurken jest ve mimiklerini kullanır.
· G4
Konuşmayı başlatır.
· G5
Konuşmayı sürdürür.
· G6
Konuşmayı sonlandırır.
K7
Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.
· G2
Dinledikleri/izlediklerini açıklar.
3)Motor
Gelişim Kazanım Ve Göstergeleri
K1
Yer değiştirme hareketleri yapar.
· G2
Yönergeler doğrultusunda yürür.
4)Sosyal-
Duygusal Gelişim Kazanım Ve Göstergeleri
K3
Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
· G1
Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.
ISINMA
ÇALIŞMASI
Etkinlik
Adı: İsim Söyleyerek Yer Değiştirme
Malzeme:
Yok
Süreç:
Büyük
grup çalışması
Etkinlik
Süreci: Çocuklar daire biçiminde otururlar. Bir çocuk,
tanıdığı bir çocuğun ismini söyler ve onunla yer değiştirir. İsmi söylenen
çocuk yer değiştirdikten sonra, bu kez o birinin adını söyler ve onunla yer
değiştirir. Tüm çocuklar birkaç kez değiştirinceye dek etkinliğe devam edilir.
ESAS
ÇALIŞMA
Etkinlik
adı: Ne Yaptığını Göster
Yaş:
5-9
Etkinlik
Süreci:Tüm gruptaki öğrenciler ikişer ikişer eşlenirler.
Eşlenen öğrenciler çalışan mekanın farklı yerlerinde yüz yüze gelecek biçimde
otururlar ya da ayakta dururlar. Çiftler arasında birbirlerini duymayacakları ,
görmeyecekleri kadar mesafenin olması daha iyi olur. Her çiftteki öğrencilerden
biri diğerine, ileride olmak istediği mesleği canlandırmaya başlar. Diğer
öğrenci anlatılanı bulmaya çalışır. Daha sonra roller değişir ve bu kez diğer
öğrenci anlatmaya başlar . Çalışma bu şekilde devam
eder.İsteğe bağlı olarak eşler değiştirilir.
RAHATLAMA
ÇALIŞMASI
Vivaldi’nin
“Sonbahar” suiti eşliğinde, yere oturan gruba sonbaharda oluşan değişiklikleri
düşlemeleri, rüzgarda yaprakların nasıl savrulduğunu sorup, herkesten kendini
bir “yaprak” gibi hissetmesini ister.
Lider
şu soruları sorar :
Lider grupla konuşur. Liderin verdiği
direktifler;Siz şimdi küçük bir şişe içindesiniz ,Şişenin içinde çok sıkışık
bir durumdasınız ,Kocaman bir çöldesiniz,Bütün vücudunuz ağrıyor,Belki de 100
senedir oradasınız,Birisi gelse de beni kurtarsa diye düşünüyorsunuz, Ve bir çocuk
geçiyor,Duruyor, şişeyi görüyor, eline alıyor, sağına soluna bakıyor, kapağını
açıyor,Önce şişeden başınız çıkıyor, Sonra omuzlarınızı hareket ettiriyorsunuz.
Şişeden çıkmaya çalışıyorsunuz.Omzunuzun önce biri sonra diğeri çıkıyor.Bir
kolunuz yukarıya doğru uzanıyor, sonra diğer kolunuz, Gövdenizin şişeden
çıktığını hissediyorsunuz, Vücudunuzu yukarıya doğru çekiyorsunuz.
Bacaklarınızı şişeden yukarıya çıkarıyorsunuz.Şişeden dışarıya çıktınız.
Rahatsınız. Önce başınızı sonra omuzlarınızı, gövdenizi, bacaklarınızı,
bileklerinizi, ayaklarınızı hareket ettiriyorsunuz, derin bir nefes
alıyorsunuz, artık özgürsünüz. İstediğiniz anda gözlerinizi açabilir, hoplayıp
zıplayabilirsiniz.
TARTIŞMA
DÜZEYLERİ
Zihinde
canlandırma:Oynadıkları oyunu çocukların zihinlerinde
canlandırmaları istenir.
Tanımsal
düzey:Oyun sırasında
hangi meslekleri canlandırıldıkları sorulur.
Duygusal
düzey:İstediğiniz mesleği canlandırırken neler
hissettiniz?
Bilişsel
düzey:Canlandırdığınız mesleğin görevleri nelerdir?
Yaşantısal
düzey:Çevrenizde istediğiniz mesleği yapan var mı?
ETKİNLİK
Kazanım
Ve Göstergeler
1)
Bilişsel Gelişim Kazanım Ve Göstergeleri
K2
Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
G2 İpuçlarını birleştirerek tahminini söyler.
K5
Nesne ya da varlıkları gözlemler.
G1 Nesne/varlığın adını söyler.
2)Dil
Gelişimi Kazanım Ve Göstergeleri
K7
Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.
· G1
Sözel yönergeleri yerine getirir.
3)Motor
Gelişim Kazanım Ve Göstergeleri
K4
Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
· G7
Nesneleri çıkarır.
4)Sosyal-
Duygusal Gelişim Kazanım Ve Göstergeleri
K1
Kendisine ait özellikleri tanıtır.
· G1
Adını/soyadını söyler.
· G2
Yaşını söyler.
· G3
Fiziksel özelliklerini söyler.
· G4
Duyuşsal özelliklerini söyler.
K2
Ailesiyle ilgili özellikleri tanıtır.
· G1
Anne/babasının adını, soyadını, mesleğini vb. söyler.
· G2
Anne/babasının saç rengi, boyu, göz rengi gibi fiziksel özelliklerini söyler.
ISINMA
ÇALIŞMASI
Yaş
Grubu: 5-14
Grup
Büyüklüğü: Çiftler
Etkinlik
Süreci: Çocuklardan eşleriyle oturup hoşlandıkları şeyler
hakkında konuşmalarını isteyin. Bir müddet onları bu şekilde bırakın, daha
sonra sırt sırda oturmalarını isteyin. Bazı çocuklar eşlerinin fiziksel
özelliklerini anlatırken bazıları onun kişiliğini tanımlayabilir. Her iki
durumda da kabul edilebilir, yine de tanımların fazla kişisel olmamasına dikkat
edin. Bu özellikle birbirlerini iyi tanıyan gruplar için faydalıdır.
ESAS
ÇALIŞMA
Etkinlik
Adı: Dokun Ve Ne İşe Yaradığını Söyle
Malzeme:
Bez
torba ve içerisine konacak nesneler
Yaş Grubu:5-9
Etkinlik
Süreci: Çocuklar, daire biçiminde sandalyelerinde ya da
yerde otururlar. Nesneler çocuklara gösterilmeden torbanın içerisine konulur. Ve
torbanın ağzı büzülür. Çocuklardan birine torba verilir. Çocuk torbanın ağzını
eli girecek kadar açar. Ve elini içine sokar. Öğretmen torbanın içinden saça
şekil vermeye yarayacak bir şeyi bul, der.
Çocuk , torbanın içine bakmadan , yalnızca dokunarak, ilgili nesneyi
bulup , eliyle tutar ve bekler. Nesnenin adını söylemez. Öğretmen bu kez gruba
‘’Saça şekil vermeyi sağlayan şey nedir?’’ diye sorar. Gruptaki çocuklar
tahminde bulunduktan sonra, eli torbanın içinde bulunan çocuk, tuttuğu nesneyi
torbadan çıkarıp gösterir. Çocukların hepsi ne işe yaradığı söylenen nesneyi
torbada dokunarak buluncaya kadar, etkinliğe devam edilir.
RAHATLAMA
ÇALIŞMASI
Gruptaki tüm
çocuklar yere uzanıp gözleri kapalı
olarak öğretmenin yönergesini dinlerler. Gözlerini kapat ve bir denizde
olduğunu düşün Denizdeki dalgalardan
birisin bir aşağı bir yukarı inip çıkan bir dalgasın… Tıpkı bir dalga gibi
yavaşça inip sonra yukarı çıkıyorsun… Aşağı, yukarı, aşağı, yukarı… Şimdi
denizin içinde eriyip yok olduğunu düşün. Deniz sakinleşti. Dümdüz ve
hareketsiz oldu. Sen de bu denizin bir parçasısın. Ooh rahatladığını hisset.
Sakin ve dümdüz, kıpırtısız bir denizsin… Denizle senin aranda hiçbir fark
kalmadı… Şimdi yavaş yavaş deniz tekrar dalgalanmaya başladı. Sen tekrar bir
dalga oldun. Aşağı yukarı hareket ettiğini düşün… Dalga olarak bir kumsala
yaklaştığını düşün. Kumsala doğru diğer dalgalarla birlikte gidiyorsun… Kumsal
yaklaştı… yaklaştı… yaklaştı ve yaklaştı. Nihayet kumsala vardın. Yavaşça
kumların üzerine yayıldın, kumların içine işlediğini düşün. Kumların içinden
yavaşça aşağılara doğru indin…Kumlara bütün oldun öylece kal.Birden ona kadar
sayacağım.10 deyince gözlerini aç.
TARTIŞMA
DÜZEYLERİ
Zihinde
canlandırma:Oynadığınız oyunu zihinde canlandırın.
Tanımsal
düzey:Hangi nesneler vardı?
Duygusal
düzey:Elini torbaya soktuğunda ne hissettin?
Bilişsel
düzey:Torbanın içindeki nesnelerin hangi amaçlarla
kullanıldığını biliyor musunuz?
Yaşantısal
düzey:Torbanın içindeki hangi nesnelere sahipsiniz?
ETKİNLİK
Kazanım
Ve Göstergeler
1)
Bilişsel Gelişim Kazanım Ve Göstergeleri
K1
Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
· G1
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
2)Dil
Gelişimi Kazanım Ve Göstergeleri
K5
Dili iletişim amacıyla kullanır.
· G10
Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.
K7
Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.
· G1
Sözel yönergeleri yerine getirir.
K8
Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
· G6
Dinledikleri/izlediklerini drama yoluyla sergiler.
3)Motor
Gelişim Kazanım Ve Göstergeleri
K1
Yer değiştirme hareketleri yapar.
· G1
Isınma ve soğuma hareketlerini bir rehber eşliğinde yapar.
4)Sosyal-
Duygusal Gelişim Kazanım Ve Göstergeleri
K3
Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
· G1
Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.
K4
Bir olay ya da durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar.
· G1
Başkalarının duygularını söyler.
ISINMA
ÇALIŞMASI
Etkinlik
adı: Ayna ve görüntü
Yaş
grubu: 5-14
Grup
Büyüklüğü: Çiftler
Etkinlik:
Çocuklar sınıfta çiftler halinde dağılırlar. Çocuklardan biri ayna olur, diğeri
ise aynaya bakan çocuk rolünü alır. Ayna rolündeki çocuk, kendisine bakıp
çeşitli hareketler yapan çocuğun hareketlerini, aynen taklit eder. Bir süre
sonra çocuklar rollerini değiştirirler.
ESAS
ÇALIŞMA
Etkinlik
Süreci:Sınıf eşit sayıda dört gruba ayrılır. Gruplara
öğretmenin belirlediği konular bir kutuya yazılarak konulur ve grup başkanları
kutunun içinden birer tane seçerek dağıtılır. Öğrencilerden konulara uygun kısa
bir oyun tasarlayıp doğaçlama olarak canlandırmaları istenir. Rol dağılımları
ve hazırlıklar için gruplara onar dakika süre verilir. Gruplar sırayla
oyunlarını sergilerler.
RAHATLAMA
ÇALIŞMASI
''Hepiniz birer balonsunuz...Renk renk...Yavaş yavaş
şişiriliyorsunuz...Artık siz uçan bir balonsunuz...Gökyüzünde özgürce
uçuyorsunuz...Çok mutlu bir balonsunuz...Herkezi de mutlu etmek
istiyorsunuz...Ağlayan bir çocuk var hemen onun yanına gidip onun balonu
oluyorsunuz...Çocuk artık çok mutlu...Şimdi de top oynarken topları kaybolan
çocukların yanına gidip onları mutlu ediyorsunuz...Sizinle top gibi
oynuyorlar...Bir oraya bir oraya gidiyorsunuz...çok mutlusunuz....Ve şimdi de
başka birisini mutlu etmek için oradan uzaklaşıyorsunuz,evet evet haydi başka
bir kişiyi de mutlu et...Oda mutlu olduysa balonlar yeryüzüne sınıflarına geri
dönebilirler...
3'e kadar saydıktan
sonra balonlar sönecek ve gözlerinizi açacaksınız.''
TARTIŞMA
DÜZEYLERİ
Zihinde
canlandırma: Oynadığınız oyunu zihinde canlandırın.
Tanımsal
düzey: Oyunda hangi rollü oynadın?
Duygusal
düzey: Çocuklar konularınızı canlandırma yaparken nerelerde
zorluk çektiniz?
Yaşantısal
düzey:Daha önce hiç yaşlı birine yardım ettiniz mi?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder