ETKİNLİK
Yaş grubu: 60-72 ay
Materyaller:Çanta
Psikomotor
Alan
K1 Yer değiştirme
hareketleri yapar.
G2 Yönergeler doğrultusunda
yürür. G3 Yönergeler doğrultusunda koşar.
Sosyal-Duygusal
Alan
K3 Kendini yaratıcı yollarla
ifade eder.
G1 Duygu, düşünce ve hayallerini
özgün yollarla ifade eder.
K15 Kendine güvenir.
G2 Grup önünde kendini ifade
eder.
Bilişsel
Alan ve Dil Alanı
K5 Dili iletişim
amacıyla kullanır.
G1 Konuşma sırasında
göz teması kurar. G2 Jest ve mimikleri anlar. G3 Konuşurken jest ve mimiklerini
kullanır. G4 Konuşmayı başlatır. G5 Konuşmayı sürdürür. G6 Konuşmayı
sonlandırır. G7 Konuşmalarında nezaket sözcükleri kullanır. G8 Sohbete katılır.
G9 Konuşmak için sırasını bekler. G10 Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.
Materyaller: Çanta
Öğrenme Süreci
Isınma
Sınıfa hep bir arada yerde
oturmalarını söyleyin.Bir kişiyi seçip onu sınıfın en uzak köşesine gönderin ve
gözlerini kapamasını isteyin.Diğer çocuklardan bir tanesine yavaşça işaret edin
ve o çocuk gözü kapalı çocuğa ismiyle hitap etsin.Örneğin; ''Günaydın
Meral''diye.Gözü kapalı çocuğu tekrar grubun içine çağırın ve onunla hangi
arkadaşının konuştuğunu tahmin etmesini isteyin.Sonra da, konuşan çocuğun
uzaklaşıp gözlerini kapamasını söyleyin ve bu şekilde devam edin.
Esas
Çalışma
Sınıf
eşit sayıda üç gruba ayrılır. Gruplara öğretmenin belirlediği konular bir
kutuya yazılarak konulur ve grup başkanları kutunun içinden birer tane seçerek dağıtılır.
Öğrencilerden konulara uygun kısa bir oyun tasarlayıp doğaçlama olarak
canlandırmaları istenir. Rol dağılımları ve hazırlıklar için gruplara onar
dakika süre verilir. Gruplar sırayla oyunlarını sergilerler.
Oyun konuları:
. Poşetlerini taşıyamayan teyzeye yardım eden çocuklar.
. Plastik topları rüzgarda uçtuğu için oyuna başlayamayan çocuklar.
. Evdeki ağır eşyaların yerini değiştirmeye çalışan aile .
Gibi konular kullanılabilir.
Rahatlama
Oyun konuları:
. Poşetlerini taşıyamayan teyzeye yardım eden çocuklar.
. Plastik topları rüzgarda uçtuğu için oyuna başlayamayan çocuklar.
. Evdeki ağır eşyaların yerini değiştirmeye çalışan aile .
Gibi konular kullanılabilir.
Rahatlama
Enstrümantal bir müzik
eşliğinde öğretmenin yönergesi doğrultusunda çocuklar devinimlerde
bulunurlar.Çocuklara;
'Hepiniz birer balonsunuz...Renk renk...Yavaş yavaş şişiriliyorsunuz...Artık siz uçan bir balonsunuz...Gökyüzünde özgürce uçuyorsunuz...Çok mutlu bir balonsunuz...Herkezi de mutlu etmek istiyorsunuz...Ağlayan bir çocuk var hemen onun yanına gidip onun balonu oluyorsunuz...Çocuk artık çok mutlu...Şimdi de top oynarken topları kaybolan çocukların yanına gidip onları mutlu ediyorsunuz...Sizinle top gibi oynuyorlar...Bir oraya bir oraya gidiyorsunuz...çok mutlusunuz....Ve şimdi de başka birisini mutlu etmek için oradan uzaklaşıyorsunuz,evet evet haydi başka bir kişiyi de mutlu et...Oda mutlu olduysa balonlar yeryüzüne sınıflarına geri dönebilirler...
3'e kadar saydıktan sonra balonlar sönecek ve gözlerinizi açacaksınız.''
Çocuklara ne renk balon oldukları,nerede uçtukları,en son kimi nasıl mutlu ettikleri sorulabileceği gibi en son kimi nasıl mutlu ettikleri sorulur.
'Hepiniz birer balonsunuz...Renk renk...Yavaş yavaş şişiriliyorsunuz...Artık siz uçan bir balonsunuz...Gökyüzünde özgürce uçuyorsunuz...Çok mutlu bir balonsunuz...Herkezi de mutlu etmek istiyorsunuz...Ağlayan bir çocuk var hemen onun yanına gidip onun balonu oluyorsunuz...Çocuk artık çok mutlu...Şimdi de top oynarken topları kaybolan çocukların yanına gidip onları mutlu ediyorsunuz...Sizinle top gibi oynuyorlar...Bir oraya bir oraya gidiyorsunuz...çok mutlusunuz....Ve şimdi de başka birisini mutlu etmek için oradan uzaklaşıyorsunuz,evet evet haydi başka bir kişiyi de mutlu et...Oda mutlu olduysa balonlar yeryüzüne sınıflarına geri dönebilirler...
3'e kadar saydıktan sonra balonlar sönecek ve gözlerinizi açacaksınız.''
Çocuklara ne renk balon oldukları,nerede uçtukları,en son kimi nasıl mutlu ettikleri sorulabileceği gibi en son kimi nasıl mutlu ettikleri sorulur.
Değerlendirme
Zihinde
canlandırma:Çocuklar gözlerini kapatarak düşünmeleri istenir.
Tanımsal
düzey:Rüzgarda topu uçtuğu için oynayamayan çocuklar daha sonra ne yaptı?
Duygusal
düzey:Balon olduğunuzda ne hissettiniz?Ne renk balon oldun?
Yaşantısal
düzey:Siz de yaşlı birine yardım ettiniz mi?
ETKİNLİK
Yaş grubu:60-72 ay
Kaynaşma Müziği:Undergraund
Rahatlama Müziği:Eleni Karaindrou-Etemity And a Day
Kaynaşma Müziği:Undergraund
Rahatlama Müziği:Eleni Karaindrou-Etemity And a Day
Mataryeller:Göz bandı
Kazanım ve Göstergeler
Sosyal-Duygusal Alan
K3:Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
Kazanım ve Göstergeler
Sosyal-Duygusal Alan
K3:Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
G:Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.Nesneleri
alışılmışın dışında kullanır.Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.
K10:Sorumluluklarını yerine getirir.
G:Sorumluluk almaya istekli olduğunu gösterir.Üstlendiği sorumluluğu
yerine getirir.Sorumluluklar yerine getirilmediğinde olası sonuçları söyler.
Dil Alanı
K7 Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.
G1 Sözel yönergeleri yerine getirir.
G3 Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar.
Bilişsel Alan
K5:Nesne ya da varlıkları gözlemler.
Bilişsel Alan
K5:Nesne ya da varlıkları gözlemler.
G:Nesne/varlığınadını,rengini,şeklini,büyüklüğünü,uzunluğunu,dokusunu,sesini,kokusunu,
yapıldığı malzemeyi, tadını, miktarını
ve kullanım amaçlarını söyler.
K3 Algıladıklarını hatırlar.
·G1 Nesne/durum/olayı bir süre sonra
yeniden söyler. G2 Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.
Öğrenme Süreci
Isınma
Öğrenme Süreci
Isınma
Çocuklara bir hayvan seçmelerini ve hareketini
yapmalarını söyler. Diğer arkadaşları da hareket eden çocuğun hangi hayvanın
hareketini yaptığını tahmin etmeye çalışırlar.
Kaynaştırma
Eşini bul oyunu
-Çocuklar ikişer ikişer eşleştirilir.
-Herkes eşini tanıdıktan sonra eşler sınıfa dağılırlar.
-Müzik açıldığında çocuklar sınıfta serbestçe dolaşırlar.
-Müzik kapandığı anda herkes eşini bulup öğretmenin önüne sıra olur.
Esas çalışma(Çukurdan Gelen Ses)
Eşini bul oyunu
-Çocuklar ikişer ikişer eşleştirilir.
-Herkes eşini tanıdıktan sonra eşler sınıfa dağılırlar.
-Müzik açıldığında çocuklar sınıfta serbestçe dolaşırlar.
-Müzik kapandığı anda herkes eşini bulup öğretmenin önüne sıra olur.
Esas çalışma(Çukurdan Gelen Ses)
Eğitimci çocuklara ''Daha önce
aranızda hiç ormana giden var mı?Neler yaptınız ormanda?Hangi hayvanlar var
ormanda?''şeklinde soruları sorar ve çocukların cevaplamalarına imkân
verir.Daha sonra ''Şimdi size ormanda başına garip bir olay gelen ayıdan
bahsetmek istiyorum.''der.''Ayının bir gün karnı acıkmış.Ormanda homurdana
homurdana dolaşıp bir bal kovanı arıyormuş.Derken bir ses duymuş.Ses 'İmdat!
Kurtarın beni!Bu çukurdan bir türlü çıkamıyorum.' diyormuş.Ayı, sesin nerden
geldiğini bir türlü anlayamamış. der.Daha sonra ''Çukurda bağıran kim olabilir?
X oraya nasıl düşmüş olabilir?Acaba X'i çukurdan çıkarmak için ne
yapabilir?Kimlerden yardım isteyebilir?'' gibi sorularla çocukların
düşüncelerini alır.Daha sonra en son hayvanın çözüm önerisine kadar diğer
hayvanların çözümlerinin işe yaramadığını, en son hayvanın çözümünün X'i çukurdan çıkardığını söyler.Bundan sonra
hikaye canlandırılır.Hikaye kısım kısımda canlandırılabilir.
Rahatlama
Seçilen ''Eleni Karaindrou-Etemity And a Day'' müziği açılır. Çocuklardan yere sırtüstü
uzanması istenir. Gözlerini kapatıp anlatılan hikayeyi hayal etmeleri istenir.
Ormana gezmeye gittiniz. Ormanın her yeri yemyeşil. Çok güzel papatyalar,menekşe-
ler, güller var. Hepsini kokladınız. Orman o kadar güzel ve geniş ki dolaşırken birden ak-
şam oldu. Ne yapacağınızı şaşırdınız. Bir ağacın kenarına oturup düşünmeye başladınız. Üşüdüğünüzü ve acıktığınızı hissettiniz. Yaşadığınız korkuyla birbirinize sarılarak uyudunuz.Sabah olmuş, kuşların cıvıltısı sizi uyandırmıştı. Gözlerinizi kocaman açarak etrafınıza baktınız. Her şeyin bir rüya olduğunu anlayınca çok mutlu oldunuz.
Seçilen ''Eleni Karaindrou-Etemity And a Day'' müziği açılır. Çocuklardan yere sırtüstü
uzanması istenir. Gözlerini kapatıp anlatılan hikayeyi hayal etmeleri istenir.
Ormana gezmeye gittiniz. Ormanın her yeri yemyeşil. Çok güzel papatyalar,menekşe-
ler, güller var. Hepsini kokladınız. Orman o kadar güzel ve geniş ki dolaşırken birden ak-
şam oldu. Ne yapacağınızı şaşırdınız. Bir ağacın kenarına oturup düşünmeye başladınız. Üşüdüğünüzü ve acıktığınızı hissettiniz. Yaşadığınız korkuyla birbirinize sarılarak uyudunuz.Sabah olmuş, kuşların cıvıltısı sizi uyandırmıştı. Gözlerinizi kocaman açarak etrafınıza baktınız. Her şeyin bir rüya olduğunu anlayınca çok mutlu oldunuz.
DEĞERLENDİRME
Zihinde
canlandırma:Çocuklar gözlerini kapatarak düşünmeleri istenir yaptıkları
etkinlikleri.
Tanımsal
düzey:Hangi hayvanların taklidi yapıldı?
Duygusal düzey:Rahatlama etkinliği sonunda
nasıl hissetin?
Bilişsel
düzey:Ormanda hangi hayvanlar var?Hangi hayvan nasıl ses çıkarır?
Yaşantısal
düzey:Daha önce ormana gittin mi?Neler gördün?
ETKİNLİK
Yaş grubu:60-72 ay
Materyaller:Kasa, poşet,para
Sosyal Duygusal Alan
K6:Toplumsal yaşamda bireylerin farklı
rol ve görevleri olduğunu açıklar.
G:Toplumda farklı rol ve görevlere
sahip kişiler olduğunu söyler.
Dil Alanı
K5:Dili iletişim amacıyla kullanır.
G:Konuşma sırasında göz teması
kurar.Jest ve mimikleri anlar.Konuşurken jest ve mimiklerini kullanır.Konuşmayı
başlatır.Konuşmayı sürdürür.Konuşmayı sonlandırır.Konuşmalarında nezaket
sözcükleri kullanır.Sohbete katılır.Konuşmak için sırasını bekler.Duygu,düşünce
ve hayallerini söyler.Duygu ve düşüncelerinin nedenlerini söyler.
K8:Dinledikleri/izlediklerini
çeşitli yollarla ifade eder.
G:Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular
sorar. Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.
Dinledikleri/izlediklerini resim yoluyla gösterir. Dinledikleri/izlediklerini
müzik yoluyla gösterir. Dinledikleri/izlediklerini drama yoluyla sergiler.
Dinlediklerini/izlediklerini öykü yoluyla sergiler.
Bilişsel Alan
K3:
Algıladıklarını hatırlar.
G:Nesne/durum/olayı
bir süre sonra yeniden söyler. Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.
K17:Neden-sonuç ilişkisi kurar.
G:Bir olayın olası nedenlerini
söyler.Bir olayın olası sonuçlarını söyler.
Psikomotor Alan
K1 Yer değiştirme
hareketleri yapar.
G5 Belli bir
yüksekliğe zıplar.
Öğrenme süreci
Isınma(Kör
Dolaştırma)
Gruptakiler eşleşir. Sırayla eşlerden
biri gözünü kapatır. Diğer eş onu hiçbir zarar vermeden dolaştırır, herhangi
bir yere götürür. Hayvanat bahçesi, çiftlik, lunapark vs. orada gördüklerini
gözü kapalı olan arkadaşına anlatır. Sonra gözü kapalı olan gözünü açar ve eşi
gözünü kapatır, o da onu istediği bir yere götürür, gördüklerini tanıtır ve
anlatır.
Esas
çalışma
Eğitimci elindeki kasa, paraları ve poşeti göstererek bunları nerede kullanabileceklerini sorar.Eğitimci, alışverişe gelenlerle satıcıların arasında nasıl bir konuşma geçebileceğini, alışverişte neler yaptığını,alışveriş öncesi ve sonrası içeri girip çıkarken güvenlik görevlisinin ne yaptığını diğer görevlilerin neler yaptığını canlandırmalarını ister.Çocukların ilgisine göre oyuncakçı,giysi mağazası, manav gibi farklı alışveriş sahneleri canlandırılabilir. Neden bu karakteri seçtikleri, neler yaptıkları,neden böyle davrandıkları, neler hissettikleri gibi sorular sorulur.
Eğitimci elindeki kasa, paraları ve poşeti göstererek bunları nerede kullanabileceklerini sorar.Eğitimci, alışverişe gelenlerle satıcıların arasında nasıl bir konuşma geçebileceğini, alışverişte neler yaptığını,alışveriş öncesi ve sonrası içeri girip çıkarken güvenlik görevlisinin ne yaptığını diğer görevlilerin neler yaptığını canlandırmalarını ister.Çocukların ilgisine göre oyuncakçı,giysi mağazası, manav gibi farklı alışveriş sahneleri canlandırılabilir. Neden bu karakteri seçtikleri, neler yaptıkları,neden böyle davrandıkları, neler hissettikleri gibi sorular sorulur.
Rahatlama
Öğretmen çocuklardan gözlerini kapatıp yere yatmalarını ister ve öğretmen anlatmaya başlar.
Kayıklarımızla denize açılıyoruz. Küreklerimizi çekelim.
Denizde dalga çıktı, kayığımız sağa sola sallanıyor.
Daha kuvvetli bir dalga çıktı, kayıklarımız daha fazla sallanıyor.
Eyvah! Kayık devrildi
Şimdi hızla kıyıya yüzmemiz lazım.
Dalga bizi engelliyor, daha çok dalga var, hızlı yüzmeliyiz
Oh! Kıyıya geldik. Sırtüstü kumların üzerine yatalım.
Güneş’in yüzünüze değdiğini, kumların sıcaklığını hissedin. Martıların ve denizin sesini dinleyin. Tüm vücudunuz gevşedi… Uykunuz geldi ve uyudunuz...
DEĞERLENDİRME
Zihinde canlandırma: Çocuklar gözlerini kapatarak düşünmeleri istenir yaptıkları etkinlikleri.
Öğretmen çocuklardan gözlerini kapatıp yere yatmalarını ister ve öğretmen anlatmaya başlar.
Kayıklarımızla denize açılıyoruz. Küreklerimizi çekelim.
Denizde dalga çıktı, kayığımız sağa sola sallanıyor.
Daha kuvvetli bir dalga çıktı, kayıklarımız daha fazla sallanıyor.
Eyvah! Kayık devrildi
Şimdi hızla kıyıya yüzmemiz lazım.
Dalga bizi engelliyor, daha çok dalga var, hızlı yüzmeliyiz
Oh! Kıyıya geldik. Sırtüstü kumların üzerine yatalım.
Güneş’in yüzünüze değdiğini, kumların sıcaklığını hissedin. Martıların ve denizin sesini dinleyin. Tüm vücudunuz gevşedi… Uykunuz geldi ve uyudunuz...
DEĞERLENDİRME
Zihinde canlandırma: Çocuklar gözlerini kapatarak düşünmeleri istenir yaptıkları etkinlikleri.
Tanımsal
düzey: Arkadaşın onu nereye götürmeni istemişti?Neler gördün?
Duygusal
düzey:Kayık devrildiğinde ne hissettin?Kıyıya geldiğinde ne hissettin?
Bilişsel
düzey:mağaza sahibi ve müşteri ilişkisi nasıl olmalı?
Yaşantısal
düzey:Sen de anne ve babanla alışverişe çıkıyor musun?
ETKİNLİK
Yaş grubu:60-72 ay
Sözcükler:Heykel
Sosyal Duygusal Alan
K3:Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
G:Duygu düşünce ve hayallerini özgün yollarla
ifade eder.Nesneleri alışılmışın dışında kullanır.Özgün özellikler taşıyan
ürünler oluşturur.
K14:Sanat eserlerinin değerini fark eder.
G:Sanat eserlerinde gördüklerini ve
işittiklerini söyler.Sanat eserleriyle ilgili duygularını açıklar.Sanat
eserlerinin korunmasına özen gösterir.
Bilişsel Alan
K10 Görsel materyalleri okur.
G1 Görsel materyalleri inceler. G2 Görsel
materyalleri açıklar.
G5 Görsel materyalleri kullanarak
olay, öykü gibi kompozisyonlar oluşturur.
Öğrenme süreci
Isınma (Heykel Olma)
Isınma (Heykel Olma)
Grup daire
şeklinde yere oturur. Gönüllü iki kişi seçilir. Bunlardan bir tanesi gözünü
kapatır. Diğeri istediği bir şekilde heykel olur. Gözü kapalı olan heykel olana
dokunarak onun nasıl durduğunu anlamaya çalışır. İyice anlayınca onun olduğu
şekle kendisi girer. Katılımcılar sırayla farklı duruşlarla oyunu sürdürürler.
Esas çalışma
(Heykeli Canlandır)
(Heykeli Canlandır)
Eğitimci, çocuklara halka olarak yere oturmasını
ister.Çocuklara heykel resimleri göstererek ''Burada ne görüyorsunuz? Sizce ne
yapıyor olabilirler?'' şeklinde sorular sorarak çocuklarla sohbet eder.Daha
sonra çocuklar gruplar oluşturarak heykeller konuşsaydı neler söylerlerdi diye
konuşarak canlandırmaları istenir.
Rahatlama
Çocukların yere sırt üstü uzanıp gözlerini kapatmaları istenir. Çocuklara müzik açılarak kısa bir hikâye anlatılacağı ve hayal etmeleri gerektikleri söylenir. “Hepiniz ağaç dalında bulunan küçücük yuvanın içerisindeki yavru kuşsunuz.Anneniz size yemek bulmak için gideceğini ve çok çabuk geleceğini söylemiş. Yuvanın içinde yalnız kalmışsınız. Yukarıdan kuş sesleri duyuyorsunuz.Başınızı kaldırıp yukarıya bakıyorsunuz.Renk renk uçan sizden büyük kuşlar görüyorsunuz.Sizde onlar gibi uçmak istiyorsunuz ama kanadınızı çırpamıyorsunuz.O anda anneniz uçarak yanınıza geliyor ve getirdiği yemeği önünüze koyuyor.Yemeği afiyetle yiyorsunuz. Ardından annenize yukarıdaki kuşlar gibi uçmak istediğinizi söylüyor ve nasıl uçabilirim diye soruyorsunuz.Anneniz sizi güzel kanadını altına alarak;biraz zaman geçtikten sonra büyüyeceğinizi sonra yukarıdaki kuşlar gibi istediğiniz kadar uçabileceğinizi söylüyor.Sizde annenizin söylediği söz ile mutlu oluyor,sıcacık kanadının altında uykuya dalıyorsunuz.” Ardından çocukların gözlerini açmaları söyleyerek neler hissettikleri,nasıl canlandırmalar yaptıkları ile ilgili sorular sorulur.
Çocukların yere sırt üstü uzanıp gözlerini kapatmaları istenir. Çocuklara müzik açılarak kısa bir hikâye anlatılacağı ve hayal etmeleri gerektikleri söylenir. “Hepiniz ağaç dalında bulunan küçücük yuvanın içerisindeki yavru kuşsunuz.Anneniz size yemek bulmak için gideceğini ve çok çabuk geleceğini söylemiş. Yuvanın içinde yalnız kalmışsınız. Yukarıdan kuş sesleri duyuyorsunuz.Başınızı kaldırıp yukarıya bakıyorsunuz.Renk renk uçan sizden büyük kuşlar görüyorsunuz.Sizde onlar gibi uçmak istiyorsunuz ama kanadınızı çırpamıyorsunuz.O anda anneniz uçarak yanınıza geliyor ve getirdiği yemeği önünüze koyuyor.Yemeği afiyetle yiyorsunuz. Ardından annenize yukarıdaki kuşlar gibi uçmak istediğinizi söylüyor ve nasıl uçabilirim diye soruyorsunuz.Anneniz sizi güzel kanadını altına alarak;biraz zaman geçtikten sonra büyüyeceğinizi sonra yukarıdaki kuşlar gibi istediğiniz kadar uçabileceğinizi söylüyor.Sizde annenizin söylediği söz ile mutlu oluyor,sıcacık kanadının altında uykuya dalıyorsunuz.” Ardından çocukların gözlerini açmaları söyleyerek neler hissettikleri,nasıl canlandırmalar yaptıkları ile ilgili sorular sorulur.
Zihinde
canlandırma: Çocuklar gözlerini kapatarak düşünmeleri istenir yaptıkları
etkinlikleri.
Tanımsal
düzey:Siz hangi şekillere girdiniz?
Duygusal
düzey:Annenizin kanadındayken neler hissettiniz?Ne renk kuş oldunuz?
Bilişsel
düzey:Heykel nedir?Heykeltraş nedir?
Yaşantısal
düzey:Sen hangi heykelleri gördün?
ETKİNLİK
Yaş grubu:60-72 ay
Kavramlar:Selamlaşma(Merhaba,
hoşça kal)
Materyaller:Peluş oyuncak
Dil Gelişim Alanı
K1 Kendisine ait özellikleri
tanıtır.
G1 Adını/soyadını söyler.
Sosyal Duygusal Alan
K3 Kendini yaratıcı yollarla ifade
eder.
G1 Duygu, düşünce ve hayallerini
özgün yollarla ifade eder.
Özbakım Becerileri
K1 Bedeniyle ilgili temizlik
kurallarını uygular.
G1 Saçını tarar. G2 Dişini fırçalar. G3 Elini/yüzünü yıkar.
K2 Giyinme ile ilgili işleri
yapar.
G1 Giysilerini çıkarır. G2 Giysilerini giyer.
K4 Yeterli ve dengeli beslenir.
G1 Yiyecek ve içecekleri yeterli
miktarda yer/içer.
Öğrenme Süreci
Isınma
Çocuklara “şimdi el ele tutuşalım
ve bir balon olalım, balonumuz küçük, haydi şişirerek kocaman bir balon
yapalım. Şimdi de havası kaçıyor, fısssss... Çift ayak içeri doğru
zıplanır.Üfleyerek tekrar şişirelim” diyerek balon oyunu oynanır. Oyun
bittikten sonra halka şeklinde oturulur. Lider “bugün kaplumbağamla sizi
ziyarete geldik. Kaplumbağam sizlerle tanışmak istiyor, onu eline alan adını
söylesin” der.
Eline aldığında ''Merhaba''
desin.Hangi mesleği seçmek istediği sorulsun. Arkadaşına verirken ''Hoşçakal''
desin.
Fotoğraf oluşturma-fotoğraf çekme:
-Bir aile fotoğrafı çektireceksiniz
-“Bir turist grubusunuz, bir ülkeyi geziyorsunuz İlginç pozlar verebilirsiniz” denir.Bir grup ilginç pozlar oluşturup fotoğrafları çekilir.
-Bir aile fotoğrafı çektireceksiniz
-“Bir turist grubusunuz, bir ülkeyi geziyorsunuz İlginç pozlar verebilirsiniz” denir.Bir grup ilginç pozlar oluşturup fotoğrafları çekilir.
Esas Çalışma -Yeni Bir
Gün(Pandomim)
Eğitimci '' Sabah uyandığınızda ilk ne
yapıyorsunuz?Başka neler yapıyorsunuz?'' diye sorar.Daha sonra şu hikâye
anlatılır;Uyuyoruz.Sabah
oldu, uyanalım.Gözlerimizi açıyoruz.Kalkıyoruz.Lavaboya gidip yüzümüzü
yıkıyoruz. Pijamamızı çıkarıyor, elbisemizi giyiyoruz.Kahvaltı sofrasına
oturuyoruz.Ekmeğe yağ sürüyor, üzerine biraz da reçel koyuyoruz.Çay biraz
sıcak.Dikkatli içelim.Tekrar elimizi yıkayıp, dişlerimizi fırçalayalım.Saçımızı
tarıyoruz. Çantamızı alıp annemize el sallayıp evden çıkalım.Bisikletle gitmeye
karar verdim.Hadi sürelim tekerleğin.Ahh düştüm tekerleğin havası inmiş.Pompa
yanımda neyse ki şişirelim.Okula geldik.'Günaydıın öğretmeniim'. Çocukların bu
hikayeye uygun hareket jest ve mimikleri yapması istenir.
Rahatlama
Dalga sesi ve martı bağrışımları efekti
eşliğinde yere uzanan gruba lider açıklamada bulunur. “Yaz gelmiş, deniz
kenarında kumda yatıyorsunuz. Dalgaların ve martıların sesini duyuyorsunuz, dalgalar
önce ayak parmaklarınıza, ayaklarınıza, bacaklarınıza geliyor. Sonra geri
çekiliyor. Tekrar gelip bu sefer kollarınıza çıkıyor. Denizin kenarında olmak
ve denizin sesini duymak ne güzel.”
Zihinde
canlandırma: Çocuklar gözlerini kapatarak düşünmeleri istenir yaptıkları
etkinlikleri.
Tanımsal
düzey:Hikâyede sabah kalktı daha sonra neler yaptı?
Duygusal
düzey:Merhaba demek mi hoşuna gitti hoşça kal demek mi?
Bilişsel
düzey:Turist ne demek?
Yaşantısal
düzey:Sen sabah kalktığında neler yapıyorsun?Dişlerini fırçalıyor musun?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder