6 Mayıs 2015 Çarşamba

ETKİNLİK
YAŞ GRUBU : 48-60 ay
ETKİNLİĞİN ADI:UÇAN BALONLAR
KULLANILAN MATERYALLER : -
SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR: Sağ-sol, ileri-geri
KAZANIM VE GÖSTERGELER
BİLİŞSEL ALAN
Kazanım7. Varlıkları çeşitli özelliklerine göre gruplayabilir.
Gösterge1. Varlıkları renklerine göre gruplar.
Kazanım10. Mekânda konum ile ilgili yönergeleri uygulayabilir.
Gösterge3. Yönergeye uygun olarak mekânda konum alır.
Kazanım3. Algıladıklarını hatırlayabilir.
Gösterge1. Nesne, durum ya da olayı bir süre sonra yeniden ifade eder.
PSİKOMOTOR ALAN
Kazanım1.Yer değiştirme hareketleri yapar.
Gösterge2. Yönergeler doğrultusunda yürür.
Gösterge5.Belli yüksekliğe zıplar.
ÖĞRENME SÜRECİ
ISINMA
ETKİNLİĞİN ADI:KÜÇÜK MANTARCIKLAR
Küçücük mantarcıkların………………………….(yerde çömelip yaylanılır)
Büyümesi hoş olur……………………………….(eller yanlardan açılarak ayağa kalkılır)
Sonra uykuya dalıp………………………………(eller yanaklara koyulur sallanır)
Uyuması hoş olur
Yağmurcuklar yağınca……………………………(eller yere doğru sallanır)
Güneş parıldayınca……………………………….(kollar açılır)
Mantarcıklar şenlenir……………………………..(alkış) 2
İşte böyle dans eder………………………………(eller belde dönülür) hızlı 2
ESAS ÇALIŞMA
ETKİNLİĞİN ADI:UÇAN BALONLAR
Oyuncular balon olurlar. Balonlar bir renk adı alır. Sınıfa dağılırlar. Liderin yönergeleri ile dramayabaşlanır.Şimdi hepinizi tek tek şişireceğim, sonra sizinle oynaycağım, der ve tek tek bedenin bir parçasını balonun ağzı olarak kullanıp çocukları şişirir.Rüzgar çıkartır, balonlar yer değiştirir. Dramanın bu bölümüne eklemeler yapılarak çocukların motivasyonları sağlanır.Şimdi kırmızı balonlar sağa doğru uçsunlar.Mavi balonlar sola doğru uçsunlar.Yeşilller ortada kalsınlar. Diğer renklerdeki balonlara da farklı yönler söylenip, çocukların yönergeye uygun hareket etmeleri sağlanır. Yaş grubu küçük ise; örn: ''sağa doğru kapıya hareket etsinler'', biçiminde yönlerini bilmeleri için ip uçları verilir.)Rüzgar çıktı, bütün balonlar uçuşsun, beyaz balonlar rüzgardan zıplasın, sarı balonlar yuvarlansın, pembeler çok yükselsin.Bütünbalonlarsuya düşsün, ıslansın.Ayyy, sarı balonlar dikkat edin, yanınızda diken var, PAAAT.Dramanın bu aşamasında oyun lideri sıra ile bütün balonları patlatır. Patlayan balon yerde hiç kımıldamadan bekler.
RAHATLAMA
ETKİNLİK ADI  : YAPRAK
Şimdi gözlerinizi kapatın ve yüksek bir tepe düşünün o tepede bir ağaçta bulunan bir yapraksınız yüksekten aşağıya doğru bakıyorsunuz çiçekler tavşan kuşlar… ve önünüzde uzun bir dere ve derede yüzen ördekler balıkları görüyorsunuz. Ördekler balıklara göre daha yüksekte. Birde baktınız ki uçan kuşlardan bir tanesi size doğru geliyor ve siz korkuyorsunuz ve koptunuz şimdi yüksekten alçaklara doğru düşüyorsunuz biraz önceki gördünüğünüz şeyler kayboldu artık alçalta ve yerdesiniz yatıyorsunuz şimdi neler görüyorsunuz 5’e kadar sayacağım 5 dediğimde gözlerinizi açabilirsiniz.neler hissettikleri sorulur yüksek ve alçak arasındaki farklar konuşulur.
DEĞERLENDİRME
Daire şeklinde oturulup drama hakkında konuşulur.Önce çocukların gözlerini kapatıp yaptıklarını zihinlerinde canlandırmaları istenir.Uçtuğunda, patladığında, zıpadığında, yükseldiğinde neler hissettikleri sorulur.Kavramlar hakkında sorular sorularak bilgileri ölçülür.Çevrede ve doğada hangi renkleri nerelerde gördükleri hakkında sohbet edilir.
ETKİNLİK
YAŞ GRUBU : 60-72 ay
ETKİNLİĞİN ADI:GÖKKUŞAĞINDAN GEÇ
KULLANILAN MATERYALLER :  İp ya da karton, üzerinde şekillerin olduğu kartlar
SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR:Gökkuşağı,kare,üçgen,daire,dikdörtgen
KAZANIM VE GÖSTERGELER
PSİKOMOTOR ALAN
Kazanım1.Yer değiştirme hareketleri yapar.
Gösterge10. Çift ayak zıplayarak belirli mesafeye gider.
Gösterge11.Tek ayak sıçrayarak belirli mesafeye gider.
BİLİŞSEL ALAN
Kazanım12. Geometrik şekilleri tanır.
Gösterge1. Gösterilen geometrik şeklin ismini söyler.
ÖĞRENME SÜRECİ
ISINMA
ETKİNLİK ADI: AYNA
Her çocuk 2li grup oluşturur.Çocuklardan biri ayna olur.Diğer çocuk ne yaparsa ayna olan çocukta onu yapmak zorundadır.Böylece çocuklar arası uyum sağlanmış olur.
ESAS ÇALIŞMA
ETKİNLİK ADI:GÖKKUŞAĞINDAN GEÇ
Lider çocuklara “bakın burada bir gökkuşağı var” der (gökkuşağı için bir ip ya da kartondan hazırlanmış gökkuşağından yararlanılabilir). “Herkes gökkuşağının altından kendi eşi ile birlikte geçecek ama gökkuşağının bazı istekleri var. Eğer bu istekler yerine getirilmezse gökkuşağının altından geçilemeyecek. “Gökkuşağının altından geçen çocuklar istediği mesleği olabilir” yönergeleri verilir.Gökkuşağı eşlerden “bir hayvan taklidi yapmaları, aynı anda çift ayak üzerine zıplamaları,tek ayak üzerinde zıplamaları,gösterilen şeklin adını söylemeleri (kartlara hazırlanmış kare, üçgen, daire vb. şekiller)” gibi isteklerde bulunur. Eşler geçtikten sonra “çocuklar gökkuşağının altından geçince istediği mesleği olmuşlardır. Şimdi herkes mesleğini canlandırsın denir ve bu şekilde bitirilir.
RAHATLAMA:DALGALAR
“Herkes kendini denizde düşünsün. Denizde önce yüzüyorsunuz su çok güzel. Büyük büyük dalgalar geliyor ve sizi yukarı kaldırıyor, siz de bir yukarı çıkıyor bir aşağı iniyorsunuz. Arada denizin dibine dalıp balıkları seviyorsunuz “eyvah o da ne anne balık yavrusunu sevdiğiniz için sizi kovalıyor. Çok hızlı yüzmelisiniz. Hızlı… Hızlı… Daha hızlı… çok yoruldunuz. Kumsala çıktınız.Dalgalar önce sizin ayaklarınıza kadar geliyor daha sonra bacaklarınıza geliyor. Dalga gittiğinde vücudunuzda kum taneleri kalıyor. Ve son olarak çok büyük bir dalga geliyor size doğru yaklaşıyor ve siz hızlıca kalkıp kaçmaya çalışıyorsunuz gittikçe yaklaşıyor yaklaşıyor… Eyvah kaçamadınız ve tamamen ıslandınız şimdi kalkıp bir havlu almaya gidiyorsunuz “ der ve elini şıklatır
DEĞERLENDİRME
Lider grubu gözlemleyerek uygun bir zamanda “şimdi herkes eşi ile minderlere otursun” der.Etkinliği tekrar zihinlerinde canlandırmasını ister. “Neler yapmaktan hoşlandınız? Gökkuşağının altından geçerken neler hissettiniz?”diye sorular sorar.Kartlardaki şekiller hakkında bilgi verir.Çevresinde bu şekilleri ve gökkuşağını görüp görmedikleri sorulur.
ETKİNLİK
YAŞ GRUBU : 60-72 ay
ETKİNLİĞİN ADI : Canlı mı Cansız mı?
KULLANILAN MATERYALLER :  Canlı ve Cansız Nesnelerin Resimlerinin Olduğu kartlar
SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR:
KAZANIM VE GÖSTERGELER
BİLİŞSEL ALAN
Kazanım4.Nesneleri sayar.
Gösterge1.İleriye/geriye doğru birer birer ritmik sayar.
DİL ALANI
Kazanım3.Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar.
Gösterge3.Soru cümlesi kurar.
Kazanım5.Dili iletişim amacıyla kullanır.
Gösterge4.Konuşmayı başlatır.
Kazanım10. Görsel materyalleri okuyabilme
Gösterge3. Görsel materyallerle ilgili sorular sorar.
Gösterge4. Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.
ÖĞRENME SÜRECİ
ISINMA
ETKİNLİK ADI: GÜVEN YÜRÜYÜŞÜ
Eş seçilir. Kol kola girilir. Eşlerden biri gözlerini kapatır. Diğer eşin gözleri açıktır. Gözü açık olan eşini gezdirirken eşinin başkalarına ve çevredeki nesnelere çarpmasını engelleyerek gezdirir. Eşler rol değiştirir. Oyuna böyle devam edilir.
ESAS ÇALIŞMA
ETKİNLİK ADI:Canlı mı Cansız mı?
Öğretmen daha önceden üzerinde canlı ve cansız varlıkların resimlerinin olduğu küçük kartlar hazırlamış ve bunları çocukların takabilmesi için ip geçirmiştir. Çocuklara kartları boyunlarına takmalarını karttaki resimlerde ne olduğuna dikkat etmeleri söylenir. Kartları sırtlarına doğru takarlar..Çocuklar kartları taktıktan sonra, öğretmenin daha önceden çizdiği dairenin üzerine dizilir. Öğretmen‘’Bize bir ebe gerekli. Peki ne yapmalı. En iyisi sayışmalı. İçinizden birini bulmalı. Son dokunduğum ebe olmalı.’’tekerlemesi ile bir ebe seçer.Herkes el çırparak ona kadar sayar.Ebe bu sırada dairenin içinde yürür. Sayma bitince ,ebeden hangi arkadaşının önünde durursa, ona arkasındaki kartta resmi bulunan hayvanı yada eşyayı tahmin edebilmek için ipucu alabileceği sorular sormasını istenir. (Nasıl ses çıkarır? Nasıl hareket eder? Vb..) Ebenin soru sorduğu çocuk, ipucu verirken kartındaki resmin adını söylememesi hatırlatılır. Ebe doğru tahminde bulunursa, diğer çocuk ebe olur.
RAHATLAMA
Enstrümantel bir müzik eşliğinde öğretmenin yönergesi doğrultusunda çocuklar devinimlerde bulunurlar.Çocuklara;''Hepiniz birer balonsunuz...Renk renk...Yavaş yavaş şişiriliyorsunuz...Artık siz uçan bir balonsunuz...Gökyüzünde özgürce uçuyorsunuz...Çok mutlu bir balonsunuz...Herkezi de mutlu etmek istiyorsunuz...Ağlayan bir çocuk var hemen onun yanına gidip onun balonu oluyorsunuz...Çocuk artık çok mutlu...Şimdi de top oynarken topları kaybolan çocukların yanına gidip onları mutlu ediyorsunuz...Sizinle top gibi oynuyorlar...Bir oraya bir oraya gidiyorsunuz...çok mutlusunuz....Ve şimdi de başka birisini mutlu etmek için oradan uzaklaşıyorsunuz,evet evet haydi başka bir kişiyi de mutlu et...Oda mutlu olduysa balonlar yeryüzüne sınıflarına geri dönebilirler...3'e kadar  saydıktan sonra balonlar sönecek ve gözlerinizi açacaksınız.''Çocuklara ne renk balon oldukları,nerede uçtukları,en son kimi nasıl mutlu ettikleri sorulabileceği gibi en son kimi nasıl mutlu ettikleri konusunda resim yaptırılabilir.
DEĞERLENDİRME
Öncelikle çocuğa yapılan etkinliği zihinde canlandırılması istenir.Oynarken neler hissettikleri sorulur.Resimler hakkında konuşulur.Bilmedikleri varsa kısa bir açıklama yapılır.Çevrelerinde hangilerini nerede gördükleri sorulur.
ETKİNLİK
YAŞ GRUBU : 60-72 ay
ETKİNLİĞİN ADI : NESNEYİ DOKUNARAK TANIMA OYUNU
KULLANILAN MATERYALLER:Bir tane kese ve içinde çeşitli nesneler.
SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR:
KAZANIM VE GÖSTERGELER
BİLİŞSEL ALAN
Kazanım1.Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Gösterge1.Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
DİL ALANI
Kazanım2.Sesini uygun kullanır.
Gösterge4.Sesinin şiddetini ayarlar.
ÖĞRENME SÜRECİ
ISINMA
ETKİNLİK ADI: EV – KİRACI OYUNU
Üçlü gruplar oluşturulur. İki çocuk el ele tutuşur. ( ev olurlar. ) Bir çocuk, iki çocuğun oluşturduğu halkanın ortasına geçer. Bu kiracıdır. 1 – 2 çocuk evsizdir. Bunlar ebedirler. Lider: ‘’1-2-3 kiracılar ev değiştir ‘’ deyince ebe ya da ebeler boşalan evlere girmeye çalışır. Açıkta kalanlar yeni ebelerdir.
ESAS ÇALIŞMA
ETKİNLİK ADI:NESNEYİ DOKUNARAK TANIMA OYUNU
İçi görünmeyen torbaya herkes bir nesne koyar. Diğer üyelere göstermez. Ya da lider bu seçimi kendisi önceden yaparak hazırlar. Oyuncular çember olarak yan yana yere oturur. Lider herkesin gözlerini kapamasını ister. Sıra ile oyuncuların eline, belirli sayıdaki nesneler verilir. Oyuncu dokunarak tanımaya çalıştığı nesneyi sağında oturan arkadaşına uzatır. En son oyuncuya gelen nesne, lider tarafından alınarak tekrar torbaya koyar. Oyuncular tahmin yürüterek nesnenin adını söylerler. Adı söylenmeyen nesne olup olmadığı, kaç tane nesneye dokundukları sorulur. Poşet yere boşaltılır. Görmeleri sağlanır. Yanıtlarının doğru olup olmadığına yine kendileri karar verirler. ( Tanımlama, algılama, düzgün cümle kurma becerilerini geliştirme oyunudur. )
RAHATLAMA ÇALIŞMASI
Öğretmen müziği çocuklara açar ve şimdi hepimiz İlk bahar mevsimindesiniz. Kırlarda gezintiye çıktınız, etrafta ağaçlar kuş sesleri rengarenk çiçekler ve dereden akan suyun sesi var. Derenin kenarına geliyorsunuz aaa bir elma ağacı görüyorsunuz gezmekten yoruldunuz ve elma ağacının gölgesine dinlenmek için oturdunuz. Elma ağacının altında öylece otururken uykunuz geldi. Yavaş yavaş gözleriniz kapanmaya başladı, gözleriniz kapandı ve derin bir uykuya daldınız. Şimdi rüya görmeye başladınız, rüyanızın tam ortasında dereden atlayan bir balık üzerinize su sıçratıyor ve uyanıyorsunuz oturmaları istenir, ve öğretmen çocuklara şu soruları sorar ;
- Uyuduğunuzda nasıl bir rüya gördünüz?
- Balık su sıçratınca neler hissettiniz?
Çocukların cevapları tek tek dinlenir.
DEĞERLENDİRME
Çocuklarla beraber oturularak etkinlik hakkında konuşulur.Yapılan etkinliğin önce zihinde canlandırılması istenir.Cisimlere dokunduklarında ne hissettikleri sorulur.Bilmedikleri cisimler hakkında bilgi verilir.Çevresinde bu cisimleri nerede kullandıkları onlardan hangilerine ait oldukları sorulur.
ETKİNLİK
YAŞ GRUBU : 48-72 ay
ETKİNLİĞİN ADI : TOPU YUVARLA
KULLANILAN MATERYALLER: İki tane top
SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR:
KAZANIM VE GÖSTERGELER
PSİKOMOTOR ALAN
Kazanım3. Nesne kontrolü gerektiren hareketleri yapar.
Gösterge5.Küçük topu tek elle yerde yuvarlar.
ÖĞRENME SÜRECİ
ISINMA
Ellerimizle başımızın üstünden arkaya doğru gönderebiliriz. Bu oyunda ise topu elinden düşüren grup oyunu kaybeder.
ESAS ÇALIŞMA
ETKİNLİK ADI:TOPU YUVARLA
Çocuklar bahçeye çıkarır. İki sandalye alınır ve bahçenin bir kenarına aralıklı olarak konulur.Çocukları iki gruba ayrılır. Her iki grubun sandalyelerin karşısına gelecek şekilde sıra olmaları istenir.Grup liderlerine  bir top verilir.Bu topları tek elleri ile yuvarlayarak sandalyelere gitmelerini ve sandalyelerin etrafından dönüp tekrar sıraya gelmeleri istenir. Topu sırasına tekrar getiren çocuk topu diğer arkadaşına verir. Bitiren çocuk sıranın arkasına geçer. Oyun bu şekilde devam eder.İlk bitiren grup oyunu kazanır.
RAHATLAMA
Öğretmen çocuklara bir top olduğunuzu hayal etmenizi istiyorum der. Evet şimdi;
Bu top nerede? (Anaokulunda)Orda ne yapıyor?Nasıl gelmiş oraya?Ne renk bir top?Top orayı merak ediyormuş. Topu Gezdirelim mi?Top nasıl gezer?Sorularından sonra top gibi yuvarlanarak anaokulunu gezdirmelerini (Sınıflarda dolaşmalarını) ister.Önce resim yapan çocukların sınıfı, sonra hikaye okuyan çocukların sınıfı, oradan dans eden çocukların sınıfı vb. şekilde gezilir ve hayal ettiklerini anlatmaları istenir.
DEĞERLENDİRME

Çocuklarla oturulup etkinlik hakkında sohbet edilir.Önce yapılanların zihinde canlandırılması istenir.Topları yuvarlarken zorlanıp zorlanmadıkları sorulur.Neler hissettikleri sorulur.Topun hangi çeşitlerini bilip bilmedikleri sorulur.Topla başka hangi oyunu oynamayı sevdikleri sorulur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder