ETKİNLİK
Yaş Grubu : 48-60 Ay
Etkinliğin Adı: Ağır roller
Kullanılan Yöntem ve Teknikler: Soru cevap yöntemi ve rol yapma
Kullanılan Materyaller: Gazete, Kitap
Sözcükler ve Kavramlar:Tutkun ,Açılmak ,Gevşemek
Yaş Grubu : 48-60 Ay
Etkinliğin Adı: Ağır roller
Kullanılan Yöntem ve Teknikler: Soru cevap yöntemi ve rol yapma
Kullanılan Materyaller: Gazete, Kitap
Sözcükler ve Kavramlar:Tutkun ,Açılmak ,Gevşemek
Kavramlar: Ağır hafif
Isınma Çalışması Müziği:Sössüz müzik
Rahatlama Müziği: Yağmurlu rüzgarlı deniz
KAZANIM VE GÖSTERGELER
Isınma Çalışması Müziği:Sössüz müzik
Rahatlama Müziği: Yağmurlu rüzgarlı deniz
KAZANIM VE GÖSTERGELER
PSİKOMOTOR
ALAN
Kazanım 1:Yer değiştirme hareketleri yapar
Göstergeleri
- Isınma ve soğuma hareketlerini bir rehber eşliğinde yapar
- Yönergeler doğrultusunda yürür
SOSYAL-DUYGUSAL ALAN
Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder
Göstergeleri
-Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder
Kazanım 4: Bir olay ya da durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar
Göstergeleri
-Başkalarının duygularını söyler
DİL ALANI
Kazanım 5:Dili iletişim amacıyla kullanır
Göstergeleri
-Duygu ,düşünce ve hayallerini söyler
Kazanım 7:Dinlediklerini/izlediklerinin anlamını kavrar.
Kazanım 1:Yer değiştirme hareketleri yapar
Göstergeleri
- Isınma ve soğuma hareketlerini bir rehber eşliğinde yapar
- Yönergeler doğrultusunda yürür
SOSYAL-DUYGUSAL ALAN
Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder
Göstergeleri
-Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder
Kazanım 4: Bir olay ya da durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar
Göstergeleri
-Başkalarının duygularını söyler
DİL ALANI
Kazanım 5:Dili iletişim amacıyla kullanır
Göstergeleri
-Duygu ,düşünce ve hayallerini söyler
Kazanım 7:Dinlediklerini/izlediklerinin anlamını kavrar.
Göstergeleri
-Sözel yönergeleri yerine getirir
Kazanım 8:Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder
Göstergeleri
-Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir
-Dinledikleri/izlediklerini drama yoluyla sergiler
Kazanım 10:Görsel materyalleri okur
Göstergeleri
-Görsel materyalleri inceler
-Görsel materyalleri kullanarak olay,öykü gibi kompozisyonlar oluşturur
BİLİŞSEL ALAN
Kazanım 1:Nesne /durum/olaya dikkatini verir
Göstergeleri
-Dikkat edilmesi gereken nesne /durum/ olaya odaklanır
ÖZBAKIM BECERİLERİ
Kazanım 5:Dinlenmenin önemini açıklar
Göstergeleri
-Dinlendirici etkinliklere katılır
ÖĞRENME SÜRECİ
-Sözel yönergeleri yerine getirir
Kazanım 8:Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder
Göstergeleri
-Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir
-Dinledikleri/izlediklerini drama yoluyla sergiler
Kazanım 10:Görsel materyalleri okur
Göstergeleri
-Görsel materyalleri inceler
-Görsel materyalleri kullanarak olay,öykü gibi kompozisyonlar oluşturur
BİLİŞSEL ALAN
Kazanım 1:Nesne /durum/olaya dikkatini verir
Göstergeleri
-Dikkat edilmesi gereken nesne /durum/ olaya odaklanır
ÖZBAKIM BECERİLERİ
Kazanım 5:Dinlenmenin önemini açıklar
Göstergeleri
-Dinlendirici etkinliklere katılır
ÖĞRENME SÜRECİ
ISINDIRICI DRAMA
ETKİNLİK ADI : Kurbağa ve leylekler
AMAÇ : Denge gerektiren hareketleri yapabilme.
KAZANIM : Zemin üzerine çizilen değişik şekiller üzerinde yürüme.
MATERYAL : Tebeşir veya ip
SÜREÇ : Tüm sınıf grup çalışması
Oyun yerine iç içe iki büyük daire çizilir. İki gruba ayrılan çocukların bir bölümü leylek olur ve büyük dairenin dışında sıralanır. Diğerleri kurbağa olur ve orta daireye dağılır. En içteki daire göl ve bataklık alanıdır. Oyuna başlama;
ETKİNLİK ADI : Kurbağa ve leylekler
AMAÇ : Denge gerektiren hareketleri yapabilme.
KAZANIM : Zemin üzerine çizilen değişik şekiller üzerinde yürüme.
MATERYAL : Tebeşir veya ip
SÜREÇ : Tüm sınıf grup çalışması
Oyun yerine iç içe iki büyük daire çizilir. İki gruba ayrılan çocukların bir bölümü leylek olur ve büyük dairenin dışında sıralanır. Diğerleri kurbağa olur ve orta daireye dağılır. En içteki daire göl ve bataklık alanıdır. Oyuna başlama;
Leylekler
büyük dairenin dışında (leylek yürüyüşü ile) LAK LAK LAK diye gezinmeye
başlarken kurbağalarda (kurbağa sıçraması ile) KUVAK KUVAK KUVAK sesleriyle
dolaşırlar. Öğretmenin;
- Karnınız aç mı? Sorusuna, leyleklerin;
- Aç! Demesi üzerine kurbağalar da yakalanmamak için hemen sıçrarlar. Bu sırada göle kaçamayıp leyleklere yakalanan kurbağalar leylek olurlar ve oyuna yeniden başlanır.
NOT: Leylekler hiçbir zaman göle(bataklığa) girmemelidir.
ESAS ÇALIŞMA
Sınıf eşit sayıda dört gruba ayrılır. Gruplara öğretmenin belirlediği konular bir kutuya yazılarak konulur ve grup başkanları kutunun içinden birer tane seçerek dağıtılır. Öğrencilerden konulara uygun kısa bir oyun tasarlayıp doğaçlama olarak canlandırmaları istenir. Rol dağılımları ve hazırlıklar için gruplara onar dakika süre verilir. Gruplar sırayla oyunlarını sergilerler.
Oyun konuları:
. Poşetlerini taşıyamayan teyzeye yardım eden çocuklar.
. Plastik topları rüzgarda uçtuğu için oyuna başlayamayan çocuklar.
. Tatilden ağır valizlerle dönen alışveriş tutkunu bir aile.
. Evdeki ağır eşyaların yerini değiştirmeye çalışan aile .
.Taşınan aile.
- Karnınız aç mı? Sorusuna, leyleklerin;
- Aç! Demesi üzerine kurbağalar da yakalanmamak için hemen sıçrarlar. Bu sırada göle kaçamayıp leyleklere yakalanan kurbağalar leylek olurlar ve oyuna yeniden başlanır.
NOT: Leylekler hiçbir zaman göle(bataklığa) girmemelidir.
ESAS ÇALIŞMA
Sınıf eşit sayıda dört gruba ayrılır. Gruplara öğretmenin belirlediği konular bir kutuya yazılarak konulur ve grup başkanları kutunun içinden birer tane seçerek dağıtılır. Öğrencilerden konulara uygun kısa bir oyun tasarlayıp doğaçlama olarak canlandırmaları istenir. Rol dağılımları ve hazırlıklar için gruplara onar dakika süre verilir. Gruplar sırayla oyunlarını sergilerler.
Oyun konuları:
. Poşetlerini taşıyamayan teyzeye yardım eden çocuklar.
. Plastik topları rüzgarda uçtuğu için oyuna başlayamayan çocuklar.
. Tatilden ağır valizlerle dönen alışveriş tutkunu bir aile.
. Evdeki ağır eşyaların yerini değiştirmeye çalışan aile .
.Taşınan aile.
Gibi konular
kullanılabilir.
RAHATLAMA
Öğretmen çocuklardan gözlerini kapatıp yere yatmalarını ister ve öğretmen anlatmaya başlar.
Kayıklarımızla denize açılıyoruz. Küreklerimizi çekelim.
Kayıkla giderken hafiften rüzgar eser.
Esen rüzgar adeta yüzünü okşayarak içine ferahlık verir.
Sonradan güneş yavaş yavaş geri çekilir. Gün batımını izleriz. Güneş okadar güzel batar ki kayıkta bunu yatarak izlemek keyif verir. Gün batımını zledikten sonra eve döme vakti gelmiştir. Kayıklarda kürekler çekilerek eve dönülür.
RAHATLAMA
Öğretmen çocuklardan gözlerini kapatıp yere yatmalarını ister ve öğretmen anlatmaya başlar.
Kayıklarımızla denize açılıyoruz. Küreklerimizi çekelim.
Kayıkla giderken hafiften rüzgar eser.
Esen rüzgar adeta yüzünü okşayarak içine ferahlık verir.
Sonradan güneş yavaş yavaş geri çekilir. Gün batımını izleriz. Güneş okadar güzel batar ki kayıkta bunu yatarak izlemek keyif verir. Gün batımını zledikten sonra eve döme vakti gelmiştir. Kayıklarda kürekler çekilerek eve dönülür.
DEĞERLENDİRME
-Leylek yada kurbağa olmak nasıl bi duyguydu?
- Çocuklar konularınızı canlandırma yaparken nerelerde zorluk çektiniz?
-Leylek yada kurbağa olmak nasıl bi duyguydu?
- Çocuklar konularınızı canlandırma yaparken nerelerde zorluk çektiniz?
-Dramada hangi roller
vardı ?
-Ağır eşyalara örnek
verebilirmisiniz?
-Çocuklar etkinlikleri yaparken neler
hissettiniz?
-Yaptığımız etkinlikler sizce daha farklı
nasıl yapılabilir?
ETKİNLİK
Yaş Grubu (48-60 Ay)
Etkinliğin Adı:Eğlence Zamanı
Kullanılan Yöntem ve Teknikler:Soru-cevap Yöntemi,Kubaşık(iş birliğine dayalı)öğretim,Rol yapma
Kullanılan Materyaller:Renkli kartonlar
Sözcük ve Kavramlar:Karakter kelimesi,renk kavramı,şaşkın,mutlu,sinirli,mutsuz kavramları
KAZANIM VE GÖSTERGELER
SOSYAL -DUYGUSAL GELİŞİM
Kazanım:Bir olay ya da durumla ilgili olumsuz duygularını uygun yollarla gösterir.
Göstergeleri:Olumsuz duygularını olumlu sözel ifadeler kullanarak açıklar.
Olumsuz duygularını olumlu davranışlarla gösterir.
DİL GELİŞİMİ
Kazanım 5.Dili iletişim aracıyla kullanır.
Göstergeleri:Konuşma sırasında göz teması kurar.
Konuşmalarında nezaket sözcüklerinin kullanır.
Kazanım 6.Sözcük dağarcığını geliştirir.
Göstergeleri:Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar.
Yeni öğrendiği sözcükleri anlamlarına uygun olarak kullanır.
Zıt anlamlı sözcükleri kullanır.
Kazanım 8.Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Göstergeleri:Dinledikleri/izlediklerini drama yoluyla sergiler.
Yaş Grubu (48-60 Ay)
Etkinliğin Adı:Eğlence Zamanı
Kullanılan Yöntem ve Teknikler:Soru-cevap Yöntemi,Kubaşık(iş birliğine dayalı)öğretim,Rol yapma
Kullanılan Materyaller:Renkli kartonlar
Sözcük ve Kavramlar:Karakter kelimesi,renk kavramı,şaşkın,mutlu,sinirli,mutsuz kavramları
KAZANIM VE GÖSTERGELER
SOSYAL -DUYGUSAL GELİŞİM
Kazanım:Bir olay ya da durumla ilgili olumsuz duygularını uygun yollarla gösterir.
Göstergeleri:Olumsuz duygularını olumlu sözel ifadeler kullanarak açıklar.
Olumsuz duygularını olumlu davranışlarla gösterir.
DİL GELİŞİMİ
Kazanım 5.Dili iletişim aracıyla kullanır.
Göstergeleri:Konuşma sırasında göz teması kurar.
Konuşmalarında nezaket sözcüklerinin kullanır.
Kazanım 6.Sözcük dağarcığını geliştirir.
Göstergeleri:Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar.
Yeni öğrendiği sözcükleri anlamlarına uygun olarak kullanır.
Zıt anlamlı sözcükleri kullanır.
Kazanım 8.Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Göstergeleri:Dinledikleri/izlediklerini drama yoluyla sergiler.
BİLİŞSEL
GELİŞİM
Kazanım 5.Nesne ya da varlıkları gözlemler.
Göstergeleri:Nesne/varlığın rengini söyler.
ÖZBAKIM BECERİLERİ
Kazanım 5.Dinlenmenin önemini açıklar.
Göstergeleri:Kendisi için dinlendirici olan etkinliklerin neler olduğunu söyler.
Kazanım 7.Kendisini tehlikelerden ve kazalardan korur.
Göstergeleri:Tehlikeli olan durumları söyler.
Kendisini tehlikelerden ve kazalardan korumak için yapılması gerekenleri söyler.
ÖĞRENME SÜRECİ
Kazanım 5.Nesne ya da varlıkları gözlemler.
Göstergeleri:Nesne/varlığın rengini söyler.
ÖZBAKIM BECERİLERİ
Kazanım 5.Dinlenmenin önemini açıklar.
Göstergeleri:Kendisi için dinlendirici olan etkinliklerin neler olduğunu söyler.
Kazanım 7.Kendisini tehlikelerden ve kazalardan korur.
Göstergeleri:Tehlikeli olan durumları söyler.
Kendisini tehlikelerden ve kazalardan korumak için yapılması gerekenleri söyler.
ÖĞRENME SÜRECİ
ISINMA
Etkinliğin Adı: Zıplamayan Kalmasın
Daire şeklinde renkli kartonlar yayılır.
Halka şeklinde kartonların etrafında müzik eşliğinde dans edilir.Müziğin durmasıyla herkes bir kartonun üzerine zıplar. Müzik durduğunda kartonun üzerine zıplamayan öğrenci yanar ve kenarda diğer arkadaşlarını izler.
Sonra eğitimci kartonlara zıplamış olan öğrencilere üzerinde durdukları kartonun rengini sorar.Bilen öğrenciler alkışlanır. Sonrasında tekrar müzik açılır ve her seferinde bir karton çıkarılır.
ESAS ÇALIŞMA
Etkinliğin Adı: Rol Oynama
Eğitimci öğrencileri 5-6 kişilik gruplara ayırır. Daha sonra şaşkın çocuk,mutlu çocuk,kızgın sürücü,sinirli bakkal,mutsuz arkadaş gibi karakterler gruplara dağıtılır.Çocuklardan kendi gruplarına verilen karakterleri kullanarak drama yapmaları istenir.
RAHATLAMA
Etkinliğin Adı:Güzel Çiçekler
Eğitimci öğrencilerin yerlere uzanmalarını sağladıktan sonra gözlerini kapatmalarını ister.Daha sonra çocuklara şu sözler söylenir:Şimdi sizler ekilmiş birer çiçeksiniz,güneşi,yağmuru hissediyorsunuz.Yavaş yavaş büyüyorsunuz.
Etkinliğin Adı: Zıplamayan Kalmasın
Daire şeklinde renkli kartonlar yayılır.
Halka şeklinde kartonların etrafında müzik eşliğinde dans edilir.Müziğin durmasıyla herkes bir kartonun üzerine zıplar. Müzik durduğunda kartonun üzerine zıplamayan öğrenci yanar ve kenarda diğer arkadaşlarını izler.
Sonra eğitimci kartonlara zıplamış olan öğrencilere üzerinde durdukları kartonun rengini sorar.Bilen öğrenciler alkışlanır. Sonrasında tekrar müzik açılır ve her seferinde bir karton çıkarılır.
ESAS ÇALIŞMA
Etkinliğin Adı: Rol Oynama
Eğitimci öğrencileri 5-6 kişilik gruplara ayırır. Daha sonra şaşkın çocuk,mutlu çocuk,kızgın sürücü,sinirli bakkal,mutsuz arkadaş gibi karakterler gruplara dağıtılır.Çocuklardan kendi gruplarına verilen karakterleri kullanarak drama yapmaları istenir.
RAHATLAMA
Etkinliğin Adı:Güzel Çiçekler
Eğitimci öğrencilerin yerlere uzanmalarını sağladıktan sonra gözlerini kapatmalarını ister.Daha sonra çocuklara şu sözler söylenir:Şimdi sizler ekilmiş birer çiçeksiniz,güneşi,yağmuru hissediyorsunuz.Yavaş yavaş büyüyorsunuz.
İlkbahar geldiğinde rengarenk açılıyor,arıların sizin üstünüze konmasına izin
veriyorsunuz.Kışla birlikte soluyor ve yapraklarınızı kapatıyorsunuz.
Değerlendirme
1.Etkinlikleri nasıl buldunuz?
2.Etkinlikler esnasında eğlendiniz mi?
3.Sıkıldığınız bir etkinlik oldu mu?
4.Etkinlikler esnasında ne gibi duygular hissettiniz?
5.Daha farklı olabilirdi dediğiniz bir etkinlik var mı?
6.Süresini yeterli bulmadığınız bir etkinlik var mı?
Değerlendirme
1.Etkinlikleri nasıl buldunuz?
2.Etkinlikler esnasında eğlendiniz mi?
3.Sıkıldığınız bir etkinlik oldu mu?
4.Etkinlikler esnasında ne gibi duygular hissettiniz?
5.Daha farklı olabilirdi dediğiniz bir etkinlik var mı?
6.Süresini yeterli bulmadığınız bir etkinlik var mı?
ETKİNLİK
YAŞ GRUBU:60-72 ay
ETKİNLİĞİN ADI: Poz veren balonlar
KULLANILAN YÖNTEM VE TEKNİKLER: soru-cevap yöntemi, rol yapma
KULLANILAN MATERYALLER: Çocukların sayısına göre balon, çocukların vesikalık fotoğrafları, yapıştırıcı
SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR: Yeni-eski, orkestra
KAZANIM VE GÖSTERGELER
ETKİNLİĞİN ADI: Poz veren balonlar
KULLANILAN YÖNTEM VE TEKNİKLER: soru-cevap yöntemi, rol yapma
KULLANILAN MATERYALLER: Çocukların sayısına göre balon, çocukların vesikalık fotoğrafları, yapıştırıcı
SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR: Yeni-eski, orkestra
KAZANIM VE GÖSTERGELER
PSİKOMOTOR
ALAN
Kazanım 1: yer değiştirme hareketleri yapar.
Göstergeleri:
- Isınma ve soğuma hareketlerini bir rehber eşliğinde yapar.
- Yönergeler doğrultusunda yürür.
- Çift ayak sıçrayarak belirli mesafe ilerler.
Kazanım 3: denge hareketleri yapar.
Göstergeleri:
- Atılan topu elleri ile tutar.
Kazanım 5: müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.
Göstergeleri:
- Müzik ve ritim eşliğinde dans eder.
Kazanım 1: yer değiştirme hareketleri yapar.
Göstergeleri:
- Isınma ve soğuma hareketlerini bir rehber eşliğinde yapar.
- Yönergeler doğrultusunda yürür.
- Çift ayak sıçrayarak belirli mesafe ilerler.
Kazanım 3: denge hareketleri yapar.
Göstergeleri:
- Atılan topu elleri ile tutar.
Kazanım 5: müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.
Göstergeleri:
- Müzik ve ritim eşliğinde dans eder.
SOSYAL-DUYGUSAL
ALAN
Kazanım 1: kendisine ait özellikleri tanır.
Göstergeleri:
- Adını/ soyadını söyler.
Kazanım 3: kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
Göstergeleri:
- Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.
Kazanım 7: bir işi ya da görevi başarmak için kendini güdüler.
Göstergeleri:
- Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir işe başlar.
- Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir.
DİL ALANI
Kazanım 1: kendisine ait özellikleri tanır.
Göstergeleri:
- Adını/ soyadını söyler.
Kazanım 3: kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
Göstergeleri:
- Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.
Kazanım 7: bir işi ya da görevi başarmak için kendini güdüler.
Göstergeleri:
- Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir işe başlar.
- Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir.
DİL ALANI
Kazanım 2:
sesini uygun kullanır.
Göstergeleri:
- Konuşurken/ şarkı söylerken nefesini doğru kullanır.
Kazanım 3: söz dizimi kurallarına göre cümle kurar.
Göstergeleri:
- Düz cümle kurar.
Kazanım 5: dili iletişim amacıyla kullanır.
Göstergeleri:
- Konuşma sırasında göz teması kurar.
- Konuşmayı başlatır.
- Sohbete katılır.
- Konuşmak için sırasını bekler.
- Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.
Kazanım 8: dinledikleri/ izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Göstergeleri:
- Dinledikleri/ izlediklerini drama yoluyla sergiler.
Göstergeleri:
- Konuşurken/ şarkı söylerken nefesini doğru kullanır.
Kazanım 3: söz dizimi kurallarına göre cümle kurar.
Göstergeleri:
- Düz cümle kurar.
Kazanım 5: dili iletişim amacıyla kullanır.
Göstergeleri:
- Konuşma sırasında göz teması kurar.
- Konuşmayı başlatır.
- Sohbete katılır.
- Konuşmak için sırasını bekler.
- Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.
Kazanım 8: dinledikleri/ izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Göstergeleri:
- Dinledikleri/ izlediklerini drama yoluyla sergiler.
BİLİŞSEL
ALAN
Kazanım 1:
nesne/ durum/ olaya dikkatini verir.
Göstergeleri:
- Dikkat edilmesi gereken nesne/ durum/ olaya odaklanır.
ÖZ BAKIM BECERİLERİ
Kazanım 2: giyinme ile ilgili işleri yapar.
Göstergeleri:
- Giysilerini giyer.
Göstergeleri:
- Dikkat edilmesi gereken nesne/ durum/ olaya odaklanır.
ÖZ BAKIM BECERİLERİ
Kazanım 2: giyinme ile ilgili işleri yapar.
Göstergeleri:
- Giysilerini giyer.
Kazanım 4:
yeterli ve dengeli beslenir.
Göstergeleri:
- Yiyecek ve içecekleri yeterli miktarda yer/ içer.
ÖĞRENME SÜRECİ
Göstergeleri:
- Yiyecek ve içecekleri yeterli miktarda yer/ içer.
ÖĞRENME SÜRECİ
ISINMA
Çamura Batma
Sınıf 2 gruba ayrılır. Gruptakilerden bir ebe seçilir. Ebe, gruptakileri kovalar ve dokunduğu kişi donar , bacaklarını ve kollarını iki yana açar. Diğer bir oyuncu , donan kişinin bacakları arasından geçerse onu özgürleştirir.
Çamura Batma
Sınıf 2 gruba ayrılır. Gruptakilerden bir ebe seçilir. Ebe, gruptakileri kovalar ve dokunduğu kişi donar , bacaklarını ve kollarını iki yana açar. Diğer bir oyuncu , donan kişinin bacakları arasından geçerse onu özgürleştirir.
ESAS ÇALŞMA
Çocuklar öğretmen tarafında dörder kişilik gruplara ayrılır ve her gruba olay ya da durum söylenir. Çocuklar bu durum ya da olayı canlandırmak için nasıl poz vereceğini bir süre düşünürler. Süre bittikten sonra, öğretmen bir fotoğraf makinesi ile fotoğrafını çeker.
Poz verilecek olan olay ve durumlar;
- Tuvaletin önünde sıkışmış halde sıra bekleyenler
- Kantinin önünde çok acıkmış halde sıra bekleyenler
- Giyinenler
- Sıcak bir hava da terlemiş olanlar
- Lokantada yemek yiyenler
- Seyircinin önünde şarkı söyleyenler
- Soğuk hava da incecik bir elbise ile dışarı çıkmış olanlar
- Yolda bozulmuş eski araba ile kalanlar
- Oyun oynarken birinin gelip oyuncağını elinden alanlar
- Yeni elbisesine çay dökülmüş olanlar
- Doktor olanlar
- Orkestra da bir müzik aleti çalanlar.
Çocuklar öğretmen tarafında dörder kişilik gruplara ayrılır ve her gruba olay ya da durum söylenir. Çocuklar bu durum ya da olayı canlandırmak için nasıl poz vereceğini bir süre düşünürler. Süre bittikten sonra, öğretmen bir fotoğraf makinesi ile fotoğrafını çeker.
Poz verilecek olan olay ve durumlar;
- Tuvaletin önünde sıkışmış halde sıra bekleyenler
- Kantinin önünde çok acıkmış halde sıra bekleyenler
- Giyinenler
- Sıcak bir hava da terlemiş olanlar
- Lokantada yemek yiyenler
- Seyircinin önünde şarkı söyleyenler
- Soğuk hava da incecik bir elbise ile dışarı çıkmış olanlar
- Yolda bozulmuş eski araba ile kalanlar
- Oyun oynarken birinin gelip oyuncağını elinden alanlar
- Yeni elbisesine çay dökülmüş olanlar
- Doktor olanlar
- Orkestra da bir müzik aleti çalanlar.
RAHATLAMA
Bir müzik eşliğinde öğretmenin yönergesi doğrultusunda, çocuklar gözlerini kapatıp düşünürler. Çocuklara;
“Hepiniz birer balonsunuz. Renk renk… Yavaş yavaş şişiriliyorsunuz. Artık hepiniz uçan bir balonsunuz. Gökyüzünde özgür bir şekilde uçuyorsunuz. Çok mutlu bir balonsunuz. Herkesi mutlu etmek istiyorsunuz. Top oynarken topları kaybolan çocukların yanına gidip onları mutlu ediyorsunuz. Sizinle top oynuyorlar. Bir oraya bir buraya gidiyorsunuz. Çok mutlusunuz. Şimdi de ağlayan bir çocuk var, hemen onun yanına gidip onun balonu oluyorsunuz. Çocuk artık çok mutlu… Ve şimdi de başka birisini mutlu etmek için oradan uzaklaşıyorsunuz. Evet, evet haydi bir kişi daha mutlu et… 10’a kadar saydıktan sonra balonlar sönecek, sınıfa sönmüş olarak gelip gözlerinizi açacaksınız.”
Bir müzik eşliğinde öğretmenin yönergesi doğrultusunda, çocuklar gözlerini kapatıp düşünürler. Çocuklara;
“Hepiniz birer balonsunuz. Renk renk… Yavaş yavaş şişiriliyorsunuz. Artık hepiniz uçan bir balonsunuz. Gökyüzünde özgür bir şekilde uçuyorsunuz. Çok mutlu bir balonsunuz. Herkesi mutlu etmek istiyorsunuz. Top oynarken topları kaybolan çocukların yanına gidip onları mutlu ediyorsunuz. Sizinle top oynuyorlar. Bir oraya bir buraya gidiyorsunuz. Çok mutlusunuz. Şimdi de ağlayan bir çocuk var, hemen onun yanına gidip onun balonu oluyorsunuz. Çocuk artık çok mutlu… Ve şimdi de başka birisini mutlu etmek için oradan uzaklaşıyorsunuz. Evet, evet haydi bir kişi daha mutlu et… 10’a kadar saydıktan sonra balonlar sönecek, sınıfa sönmüş olarak gelip gözlerinizi açacaksınız.”
DEĞERLENDİRME
- Isınma çalışmasını hatırlıyormusunuz?
- İlk olarak eline gelen balondaki resmin sahibinin ismi neydi?
- En çok dikkatini çeken olay canlandırma hangisiydi?
- Sizde balon olmak ister miydiniz?
- Esas çalışmada neler hissettiniz?
- En çok hangi olayı canlandırmak isterdiniz?
- En çok neler de zorlandınız?
ETKİNLİK
- Isınma çalışmasını hatırlıyormusunuz?
- İlk olarak eline gelen balondaki resmin sahibinin ismi neydi?
- En çok dikkatini çeken olay canlandırma hangisiydi?
- Sizde balon olmak ister miydiniz?
- Esas çalışmada neler hissettiniz?
- En çok hangi olayı canlandırmak isterdiniz?
- En çok neler de zorlandınız?
ETKİNLİK
Yaş gubu: 60-72 ay
Etkinliğin Adı:Baloncu Cin
Kullanılan Yöntem veTeknikler:Rol yapma,Soru cevap yöntemi
Kullanılan Materyaller:Bez (gözlerini bağlamak için),marakas,sarı,kırmızı,mavi balonlar,ip
Rahatlama Müziği:Hüznün sesi
KAZANIM VE
GÖSTERGELER
MOTOR GELİŞİM
-Kazanım 1:Yer değiştirme hareketleri yapar
Göstergeleri:
-Isınma soğuma hareketlerini bir rehber eşliğinde yapar.
-Yönergeler doğrultusunda yürür.
Kazanım 5:Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.
Göstergeleri:
-Bedenini kullanarak ritim çalışması yapar.
SOSYAL-DUYGUSAL ALAN
Kazanım3:Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
Göstergeleri:
-Duygu,düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.
Kazanım4:Bir olay yada durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar.
Göstergeleri:
-Başkalarının duygularını söyler.
Kazanım8: Farklılıklara saygı gösterir
Göstergeleri:
-Kendisinin farklı özellikleri olduğunu söyler.
-Etkinliklerde farklı özellikteki çoçuklarla birlikte yer alır.
DİL ALANI
Kazanım3:Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar.
Göstergeleri:
-Düz cümle kurar.
Kazanım4:Konuşurken dilbilgisi yapılarını kullanır.
Göstergeleri:
-Cümle kurarken isim kullanır.
-Cümle kurarken fiil kullanır.
Kazanım5:Dili iletişim amacıyla kullanır.
Göstergeleri:
-Konuşma sırasında göz teması kurar.
-Jest ve mimikleri anlar.
-Konuşurken jest ve mimikleri kullanır.
-Konuşmayı başlatır.
-Konuşmayı sürdürür.
-Konuşmayı sonladırır.
-Sohbete katılır.
-Konuşmak için sırasını bekler.
-Duygu,düşünce ve hayallerini söyler.
Kazanım7:Dinledikleri:/izlediklerinin anlamını kavrar.
Göstergeleri:
-Sözel yönergeleri yerine getirir.
-Dinlediklerini/izlediklerini açıklar.
-Dinledikleri izledikleri hakkında yorum yapar.
Kazanım8:Dinlediklerini /izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Göstergeleri:
-Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.
-Dinlediklerini/izlediklerini başkalarına anlatır.
-Dinlediklerini/izlediklerini drama yoluyla sergiler.
BİLİŞSEL ALAN
Kazanım3:Algıladıklarını hatırlar.
Göstergeleri:
-Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
Kazanım5:Nesne ya da varlıkları gözlemler.
Göstergeleri:
-Nesne/varlığını adını söyler.
ÖZBAKIM BECERİLERİ
Kazanım3:Yaşam alanlarında gerekli düzenlemeler yapar.
Göstergeleri:Ev okuldaki eşyaları emiz ve özenle kullanır.
Kazanım6:Günlük yaşam becerileri için gerekli araç gereçleri kullanır.
Göstergeleri:Çevre temizliğiyle ilgili araç ve gereçleri kullanır.
MOTOR GELİŞİM
-Kazanım 1:Yer değiştirme hareketleri yapar
Göstergeleri:
-Isınma soğuma hareketlerini bir rehber eşliğinde yapar.
-Yönergeler doğrultusunda yürür.
Kazanım 5:Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.
Göstergeleri:
-Bedenini kullanarak ritim çalışması yapar.
SOSYAL-DUYGUSAL ALAN
Kazanım3:Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
Göstergeleri:
-Duygu,düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.
Kazanım4:Bir olay yada durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar.
Göstergeleri:
-Başkalarının duygularını söyler.
Kazanım8: Farklılıklara saygı gösterir
Göstergeleri:
-Kendisinin farklı özellikleri olduğunu söyler.
-Etkinliklerde farklı özellikteki çoçuklarla birlikte yer alır.
DİL ALANI
Kazanım3:Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar.
Göstergeleri:
-Düz cümle kurar.
Kazanım4:Konuşurken dilbilgisi yapılarını kullanır.
Göstergeleri:
-Cümle kurarken isim kullanır.
-Cümle kurarken fiil kullanır.
Kazanım5:Dili iletişim amacıyla kullanır.
Göstergeleri:
-Konuşma sırasında göz teması kurar.
-Jest ve mimikleri anlar.
-Konuşurken jest ve mimikleri kullanır.
-Konuşmayı başlatır.
-Konuşmayı sürdürür.
-Konuşmayı sonladırır.
-Sohbete katılır.
-Konuşmak için sırasını bekler.
-Duygu,düşünce ve hayallerini söyler.
Kazanım7:Dinledikleri:/izlediklerinin anlamını kavrar.
Göstergeleri:
-Sözel yönergeleri yerine getirir.
-Dinlediklerini/izlediklerini açıklar.
-Dinledikleri izledikleri hakkında yorum yapar.
Kazanım8:Dinlediklerini /izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Göstergeleri:
-Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.
-Dinlediklerini/izlediklerini başkalarına anlatır.
-Dinlediklerini/izlediklerini drama yoluyla sergiler.
BİLİŞSEL ALAN
Kazanım3:Algıladıklarını hatırlar.
Göstergeleri:
-Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
Kazanım5:Nesne ya da varlıkları gözlemler.
Göstergeleri:
-Nesne/varlığını adını söyler.
ÖZBAKIM BECERİLERİ
Kazanım3:Yaşam alanlarında gerekli düzenlemeler yapar.
Göstergeleri:Ev okuldaki eşyaları emiz ve özenle kullanır.
Kazanım6:Günlük yaşam becerileri için gerekli araç gereçleri kullanır.
Göstergeleri:Çevre temizliğiyle ilgili araç ve gereçleri kullanır.
ÖĞRENME
SÜRECİ
ISINMA
ISINMA
Kafesteki Kuş
Grup , bir halka oluşturur. Grup çok büyükse iki halka olabilir. Her halkanın ortasına bir ebe girer ve halkayı yarıp kaçmaya çalışır. Ancak el ele tutuşan oyuncular ebenin alttan yada üstten kaçmasını engellemek için kollarını aşağı yukarı hareket ettirir. Engellenemeyen ve halkadan kaçan oyunca yeni bir ebe seçer.
ESAS ÇALIŞMA
Öğretmen öğrencilere balonlu köpek adında bir hikaye anlatır.Evvel zaman içinde Ayşegül diye küçük bir kız varmış. Ayşegül’ün birde cin adında bir köpeği varmış. Cin oyun oynamayı çok severmiş. Cin’le Ayşegül her gün gezmeye çıkarlarmış. Bir gün yine gezerlerken bir baloncu görmüşler. Baloncunun kırmızı, mavi, sarı balonları varmış. Cin balonları çok sevmiş. Ayşegül onun balon sevdiğini bilirmiş. Hep kardeşine balon alırmış ama Cin’e hiç balon alınmamış. İlk kez o gün Cin’e balon almış, ipini ağzına vermiş. ‘Haydi, artık seninde bir balonun var.’ demiş.Cin çok sevinmiş. Balonuyla zıplaya zıplaya giderken başka bir köpek ona ‘ Aman ne güzel balonun var. Kim aldı? Hav hav.’ Demiş. Cin’de cevap vermek için ağzını açınca balonun ipi kaçmış, balonda uçup gitmiş.
Grup , bir halka oluşturur. Grup çok büyükse iki halka olabilir. Her halkanın ortasına bir ebe girer ve halkayı yarıp kaçmaya çalışır. Ancak el ele tutuşan oyuncular ebenin alttan yada üstten kaçmasını engellemek için kollarını aşağı yukarı hareket ettirir. Engellenemeyen ve halkadan kaçan oyunca yeni bir ebe seçer.
ESAS ÇALIŞMA
Öğretmen öğrencilere balonlu köpek adında bir hikaye anlatır.Evvel zaman içinde Ayşegül diye küçük bir kız varmış. Ayşegül’ün birde cin adında bir köpeği varmış. Cin oyun oynamayı çok severmiş. Cin’le Ayşegül her gün gezmeye çıkarlarmış. Bir gün yine gezerlerken bir baloncu görmüşler. Baloncunun kırmızı, mavi, sarı balonları varmış. Cin balonları çok sevmiş. Ayşegül onun balon sevdiğini bilirmiş. Hep kardeşine balon alırmış ama Cin’e hiç balon alınmamış. İlk kez o gün Cin’e balon almış, ipini ağzına vermiş. ‘Haydi, artık seninde bir balonun var.’ demiş.Cin çok sevinmiş. Balonuyla zıplaya zıplaya giderken başka bir köpek ona ‘ Aman ne güzel balonun var. Kim aldı? Hav hav.’ Demiş. Cin’de cevap vermek için ağzını açınca balonun ipi kaçmış, balonda uçup gitmiş.
Cin ‘Ayşegül’ün bana aldığı balonu kaçırdım,
yakalayın… Hav hav…’ diye bağırmış, ama balon yükselip gözden kaybolmuş.Cin
kulübesine dönmüş, başını ayaklarının üstüne yaslayıp üzgün bir şekilde
düşünmeye başlamış. Onun bu halini gören kuşlar yadırgamışlar. ‘ Ne oldu bizim
neşeli Cin’e, bugün çok üzgün diye şaşırmışlar. Cin başından geçenleri onlara
anlatmış. O zaman kuşlar ‘ Üzüldüğün şeye bak’ şimdi biz gider buluruz.’
Demişler ve balonu aramaya başlamışlar .Az sonra içlerinden biri görmüş balonu.
İpini sallaya sallaya uçuyormuş. Hemen kuş yanaşmış. Balonun üstünde bir
dolanmış sonra gagasını balona değdirmeden ipini yakalamış. Gagasıyla ipi
sıkıca tutarak, çeke çeke getirmiş. Cin sevincinden ne yapacağını şaşırmış.
Bütün hafta balonuyla dolaşmış. Hiç tasmasından çıkarmamış. Öğretmen hikâyeyi
bitirdikten sonra bir kız (Ayşegül), köpek (Cin), kuş ve baloncu seçer.
Hikayede köpek olucak çoçuğa ip ile bağlanmış,şişirilmiş, balon
verilir.Hikâyeyi canlandırmaları isternir.Sıra ile tüm çoçukların
canlandırmaları sağlanır.
RAHATLAMA
Öğretmen çocuklardan gözlerini kapamalarını söyler.Çocuklar şimdi sınıfımıza bir yaşlı ninenin geldiğini düşünelim.Ninemiz sınıftan içeri giriyor,hepimiz mutlu oluyoruz.Sıra ile ninemizin elini öpüyoruz.Ninemizle muhabbet ediyoruz,konuşmamız bittikten sonra ninemiz kalkıyor.Ama o da ne ninemiz sandalyeye takılıyor,eyvah hepimiz ninemiz için çok endişelendik.Ama hemen ninemizin yanına gittik ve ninemizin elinden tuttukNinemiz bize çok teşekkür etti.Ve bizde çok mutlu olduk.Ninemizi uğurladık..Ve gözlerimizi açıyoruz. Ninemiz sandalyeye takıldığında ne hissettiniz? Ninemiz sizce o durumda ne hissetmiştir Ninemizin yerinde olmak istermiydiniz? diye sorular sorulur.
DEĞERLENDİRME
Çocuklarla halka şeklinde oturulur.Öğretmen çoçuklara “neleri beğendiniz, beğenmediğiniz şeyler oldu mu?” gibi sorular yöneltir. Çalışmalar sırasında neler hissettikleri, sorulur.Duygu ve düşünceleri,.güzel vakit geçirip geçirmedikleri ve en çok eğlendikleri çalışma sıra ile sorulur.Çocuklar Ayşegül’ün köpeğinin ismi neydi? Baloncunun hangi renklerde kaç tane balonu vardı?Cin balonunu nasıl kaçırdı?Cinin balonunu kim buldu?Bizimde balonumuz eğer elimizden kaçsaydı ne yapardık,ne hissederdik bizde Cin gibi üzülürmüydük? gibi sorular çoçuklara yöneltilir.
RAHATLAMA
Öğretmen çocuklardan gözlerini kapamalarını söyler.Çocuklar şimdi sınıfımıza bir yaşlı ninenin geldiğini düşünelim.Ninemiz sınıftan içeri giriyor,hepimiz mutlu oluyoruz.Sıra ile ninemizin elini öpüyoruz.Ninemizle muhabbet ediyoruz,konuşmamız bittikten sonra ninemiz kalkıyor.Ama o da ne ninemiz sandalyeye takılıyor,eyvah hepimiz ninemiz için çok endişelendik.Ama hemen ninemizin yanına gittik ve ninemizin elinden tuttukNinemiz bize çok teşekkür etti.Ve bizde çok mutlu olduk.Ninemizi uğurladık..Ve gözlerimizi açıyoruz. Ninemiz sandalyeye takıldığında ne hissettiniz? Ninemiz sizce o durumda ne hissetmiştir Ninemizin yerinde olmak istermiydiniz? diye sorular sorulur.
DEĞERLENDİRME
Çocuklarla halka şeklinde oturulur.Öğretmen çoçuklara “neleri beğendiniz, beğenmediğiniz şeyler oldu mu?” gibi sorular yöneltir. Çalışmalar sırasında neler hissettikleri, sorulur.Duygu ve düşünceleri,.güzel vakit geçirip geçirmedikleri ve en çok eğlendikleri çalışma sıra ile sorulur.Çocuklar Ayşegül’ün köpeğinin ismi neydi? Baloncunun hangi renklerde kaç tane balonu vardı?Cin balonunu nasıl kaçırdı?Cinin balonunu kim buldu?Bizimde balonumuz eğer elimizden kaçsaydı ne yapardık,ne hissederdik bizde Cin gibi üzülürmüydük? gibi sorular çoçuklara yöneltilir.
Çok iyi
YanıtlaSilCok iyi tesekkurler
Silharika ama çok uzun
YanıtlaSilmerhabaa gizemli kız evet haklısın çok uzun
Sil